Sosiologit tekivät podcastsarjan Terapeuttista tutkimassa

19.06.2019

Suomen Akatemian Terapeuttista jäljittämässä -tutkimushankkeen tuoreinta sosiologista tutkimusta esitellään podcastsarjassa Terapeuttista tutkimassa. Sarjan kolme ensimmäsitä osaa on julkaistu, uusia osia on luvassa syksyllä.

– Podcast on tehty kaikille niille, joita kiinnostaa kulttuuria, politiikkaa sekä hyvinvointia ja sen uusia ilmiöitä syväluotavaa yhteiskunnallinen tutkimus – niin opiskelijoille, tieteestä kiinnostuneille kuin tutkijoillekin, podcastissa haastattelijana toimiva väitöskirjatutkija Inna Perheentupa kertoo.

Ensimmäisessä jaksossa tutkijatohtori Johanna Nurmi kertoo rokotekriittisiä koskevasta etnografisesta tutkimuksestaan, vaikuttimista kasvavan rokotekriittisyyden taustalla sekä laajemmin etnografisen tutkimusotteen erityisyyksistä.

Toisessa jaksossa puhutaan itsenmittauksesta ja sen paradokseista. Keitä itsenmittaajat ovat ja minkälaisia elämäntyylejä itsenmittaukseen kiinnittyy? Mitkä ovat tutkijan mukaan itsenmittaukseen liittyvät tulevaisuuden mahdollisuudet ja uhat? Entä mikä tekee itsenmittauksesta terapeuttista? Haastateltavana on väitöskirjaansa aiheesta Turun yliopistossa viimeistelevä Harley Bergroth.

Terapeuttista tutkimassa podcastin kolmannessa jaksossa Laura Kemppainen ja Veera Koskinen kertovat Terveyttä yli rajojen -hankkeen tutkimuksesta ja terveysmatkailusta pohjoisen Itämeren alueella.

Kuuntele podcastit;:
>> Rokotekriittisyyttä tutkimassa