Teija Karttusen artikkeli kilpailee Vuoden Tiedekynä -palkinnosta

07.04.2022

Sosiaalityön yliopistonlehtori Teija Karttunen kilpailee artikkelillaan "Kannattelu ja vaurioituminen naisten päihdeongelmien sävyttämissä läheissuhteissa" Koneen Säätiön jakamasta Vuoden Tiedekynä -palkinnosta.

Vuoden Tiedekynä -palkinnon voittaja valitaan tänä vuonna yhteiskuntatieteellisten artikkeleiden joukosta. Kilpailuun ilmoitettiin ennätyksellisesti noin tuhat tieteellisissä lehdissä tai artikkelikokoelmissa vuosina 2019–2021 ilmestynyttä artikkelia, joista esiraati valitsi loppusuoralle 15 ehdokasta.

Vuoden Tiedekynä -palkinto jaetaan vuosittain tieteellisestä kirjoituksesta, jossa suomen kieltä on käytetty erityisen ansiokkaasti. Sen tarkoituksena on tukea suomenkielistä tieteellistä kirjoittamista ja nostaa sen arvostusta.

Palkinto myönnetään vuorovuosin humanistisen, yhteiskuntatieteellisen ja ympäristötieteellisen kirjoittamisen aloilla. Voittaja, 25 000 euron arvoisen palkinnon voittaja julkistetaan 17. toukokuuta. Palkinto jaetaan tänä vuonna 12. kerran.

Koneen Säätiön tiede- ja taiderahoituksen johtajan Kalle Korhosen ja toimittaja Terhi Hautamäen muodostama esiraati valitsi ehdokaslistalle 15 artikkelia ja julkaisua. Voittajan valitsee ehdokkaiden joukosta tänä vuonna Tampereen yliopiston sosiologian professori Turo-Kimmo Lehtonen.

Luotu 07.04.2022 | Muokattu 07.04.2022