Tohtoreita valmistui vuonna 2018 ennätysmäärä

21.01.2019

Vuoden 2018 aikana ylempiä korkeakoulututkintoja suoritettiin Turun yliopistossa yhteensä 1 805 ja tohtorin tutkintoja 194. Tohtoreita valmistui viime vuonna enemmän kuin koskaan aiemmin yliopiston historiassa.

Turun yliopiston tutkintotilastot vuodelta 2018 on julkaistu. Yliopistossa väiteltiin viime vuonna tohtoriksi yhteensä 194 kertaa. Määrä on tähänastinen ennätys.

– Tulos kertoo siitä mittavasta kehittämistyöstä, mitä tutkijakoulussa ja yksittäisissä tohtoriohjelmissa on viime vuosina tehty. Suuri yksittäinen tekijä on väitöskirjaohjauksen ja opintojen etenemisen seurannan parantaminen. Opintojen suunnittelun ja ohjauksen kehittyminen on myös ylempien tutkintojen ennätystuloksen takana, sanoo Turun yliopiston koulutuksesta vastaava vararehtori Riitta Pyykkö

Ylempiä korkeakoulututkintoja yliopistossa suoritettiin 1 805, toiseksi eniten yliopiston historiassa. Maisterien määrässä vain tutkinnonuudistusvuosi 2008 kiilasi edelle. Alemman korkeakoulututkinnon suoritti yhteensä 1 688 opiskelijaa.

– Viime vuotta voidaan pitää Turun yliopiston uutena ennätyksenä myös maisteritutkintojen määrän osalta, sillä vuoden 2008 ennätyshän syntyi tutkintouudistuksen siirtymäajan päättyessä. Ennen kaikkea saamme kiittää aktiivisia ja ahkeria opiskelijoitamme, hehän sen opiskelutyön ovat tehneet, Pyykkö hehkuttaa.

Määrällisesti eniten tohtoreita valmistui lääketieteellisestä tiedekunnasta sekä luonnontieteiden ja tekniikan tiedekunnasta.

Luotu 21.01.2019 | Muokattu 21.01.2019