TtT Hannakaisa Niela-Vilénille dosentin arvo

18.03.2021

TtT Hannakaisa Niela-Vilénille on 18.2.2021 myönnetty Turun yliopistossa hoitotieteen dosentin arvo.

"Tutkimusalani hoitotieteessä keskittyy äitiyshuoltoon kohdentuen erityisesti raskaana oleviin ja synnyttäneisiin naisiin, sikiöihin ja vastasyntyneisiin, mutta myös kokonaisiin perheisiin niiden kaikissa muodoissa. Keskeinen tutkimuskohteeni on vanhemman ja vastasyntyneen läheisyys sekä imetys ja imetyksen tukeminen koskien niin ennenaikaisesti kuin täysiaikaisenakin syntyneitä lapsia ja heidän perheitään. Sekä emotionaalinen että fyysinen läheisyys ja imetys ovat vahvasti toisiinsa kytkeytyneitä ja samalla erottamaton osa elämän varhaisvaiheen ja vanhemmuuden hyvinvointia.

Toinen keskeinen tutkimuskohteeni on raskausajan etäseuranta, jota kehittämällä pyritään tukemaan perhekeskeistä ja yksilöllistä hoitoa. Yhteistyössä niin tulevaisuuden teknologioiden, lääketieteen ja kansanterveyden tutkijoiden kuin myös raskaana olevien naisten ja heitä hoitavien terveydenhuollon ammattihenkilöiden kanssa olemme kehittäneet ja testanneet älykellojen ja -sormusten mahdollisuuksia raskaudenaikaisen fyysisen aktiivisuuden, unen ja sykkeen seurannassa." kertoo dosentti, TtT Hannakaisa Niela-Vilén tutkimuksestaan.

Luotu 18.03.2021 | Muokattu 18.03.2021