Turku tuo SLUSHiin yhteistyömahdollisuuksia, reivit ja rakkautta

29.11.2017

Tänä vuonna Turku lähtee SLUSH-bisnestapahtumaan Turku

​Turun seutu elää voimakkaan kasvun aikaa. Alueen kärkialat kuten meri-, lääke- ja ict-ala houkuttavat alueelle uusia yrityksiä ja investointeja. Jo aiemminkin Suomen talouskasvun veturina toiminut Turku haluaa nyt tarttua suhdanteisiin ketterämmin ja hakee yhteistyökumppaneita koko maasta.

‒ Unohtakaa mielikuvat turkulaisista sisäänpäinlämpiävinä jurottajina. Tekemisen kulttuuri on Turussa muuttunut. Nyt haluamme kurottaa yhteistyön merkeissä ympäri Suomea ja mielellään myös rajojen ulkopuolelle, startup-yhteisö SparkUpin vetäjä Sonja Hyrynsalmi sanoo.

Turun kaupunki, Turku Science Park ja alueen korkeakoulut etsivät bisnestapahtuma SLUSHista uusia kumppanuuksia ja tekijöitä. SLUSHin ensimmäisenä päivänä 30.11. klo 14–17 Messukeskuksen Kokoustamon tiloissa järjestettävä Turku <3 Business x Academy x Startups -tapahtumassa tuodaan samojen pöytien ääreen digitalisaation, uusien tulevaisuuden teknologioiden, life sciencen sekä tulevaisuuden ruoan osaajat ja toimijat.

‒ Yrittäjyysyliopistona Turun yliopisto tuo Turku <3 Business x Academy x Startups -tapahtumaan erityisesti liiketoiminnan disruptoimiseen sekä lääketieteen ja terveysalan huippututkimukseen liittyvää poikkitieteistä näkökulmaa. Tervetuloa tapaamaan meitä ja luomaan yhdessä uusia yhteistyömahdollisuuksia, sanoo Turun yliopiston yritysasiamies Mikko Pohjola.

Tapahtuma on työpajamuotoinen, ja pöytien vetäjinä toimivat Aller Median toimitusjohtaja, Turun yliopiston työelämäprofessori Pauli-Aalto Setälä, Hilla-keskuksen projektipäällikkö Paavo Kosonen ja Life Science Acceleratorin erityisasiantuntija Hanna Halme

Turku <3 Business -teemalla toimijat haluavat korostaa sitä, että Turun seutu haluaa jakaa positiivisen rakennemuutoksen luomia mahdollisuuksia ympäri Suomea toimiville yrityksille, tutkijoille ja toimijoille. Turun kulttuuria bisnesmaailmaan Slush Musicissa tuo myös Ruisrockin Reivikontti

Tapahtuma ei vaadi SLUSH-lippua ja on avoin kaikille. Ilmoittautuminen tapahtumaan: https://www.lyyti.in/TurkuBusiness

SLUSH-bisnestapahtuma 30.11.–1.12. www.slush.org