Turun Liikemiesyhdistys lahjoitti 60 000 euroa Turun kauppakorkeakoululle

07.09.2022

Turun Liikemiesyhdistys on osoittanut Turun kauppakorkeakoululle 60 000 euron lahjoituksen. Lahjoitus tehtiin kesäkuussa 2022 valtion vastinrahakampanjan aikana.

Vastinrahan myötä Turun yliopistolle ja Åbo Akademille tehtyihin lahjoituksiin saatiin lisää vaikuttavuutta valtion lisäkertoimella.

- Summa ei ole sattumalta juuri 60 000 euroa. Me täytämme neljän vuoden kuluttua 120 vuotta ja päätimme, että aikaistamalla lahjoitusta muutamalla vuodella, saamme valtion vastinrahan avulla lahjoituksen tuplattua eli jaettua Turun kauppakorkeakoululle tutkimusrahaa tuhat euroa per toimintavuosi, kertoo Turun Liikemiesyhdistyksen puheenjohtaja Lasse Lindholm.

Turun Liikemiesyhdistys on perustettu 1906 ja sen jäsenistö koostuu elinkeinoelämän vaikuttajista. Yhdistys on olemassaolonsa aikana edistänyt alueensa liiketalouden koulutusta ja tutkimusta. Yhdistys perusti aikanaan Turun liikeapulaiskoulun ja vaikutti myöhemmin ratkaisevasti Turun kauppakoulun ja Turun kauppakorkeakoulun perustamiseen.

- Otamme jälleen kerran suurella kiitollisuudella vastaan Turun Liikemiesyhdistyksen merkittävän lahjoituksen. Yhdistys on ollut Turun kauppakorkeakoulun perustamisesta lähtien merkittävä liiketoimintaosaamisen tutkimuksen ja koulutuksen tukija Turussa. Lahjoitus antaa mahdollisuuksia panostaa lisää esimerkiksi kauppapolitiikan, ennakointiosaamisen ja kestävän liiketoiminnan tutkimukseen ja koulutukseen, Turun kauppakorkeakoulun dekaani Markus Granlund kiittää.

- Viimeksi teimme lahjoituksen Turun ammattikorkeakoulun liiketaloustieteen hyväksi. Tuemme vuosittain Turun kauppakorkeakoulua sekä jaamme tutkimuksen tueksi stipendejä ja apurahoja, koska haluamme kannustaa niitä nuoria, jotka tutkimuksellaan ja opinnoillaan ovat rakentamassa alueemme tulevaisuutta, korostaa Lindholm.

Luotu 07.09.2022 | Muokattu 07.09.2022