Turun normaalikoulun alakoulussa koronavirustartunta

18.11.2020

Varissuolla sijaitsevassa Turun normaalikoulun alakoulussa olevalla henkilöllä on todettu koronavirustartunta.

Mahdolliset altistumistilanteet ovat tapahtuneet koulussa perjantaina 13.11. Mahdollisia altistumisia on selvitetty yhdessä tartuntatautiviranomaisten kanssa. Altistuneet henkilöt ovat saaneet erillisen viestin altistumisesta ja ohjeet jäädä karanteeniin. Karanteeni koskee vain pientä osaa alakoululaisia ja joitakin aikuisia.

Kaikkiin altistuneisiin ollaan yhteydessä oman kotikunnan tartuntatautiviranomaisten toimesta ja heille annetaan ohjeet karanteenista. Lisäksi kaikkia alakoulun oppilaita, opiskelijoita ja huoltajia sekä henkilökuntaa on informoitu asiasta Wilman kautta.

Karanteeniin jäävät oppilaat siirtyvät etäopetukseen.

Turun normaalikoulu on Turun yliopiston ylläpitämä harjoittelukoulu.

Lisäksi Turun yliopiston tietoon on tullut kahden viime viikon ajalta kaksi koronavirustartuntaa yliopistoyhteisössä.

Lisätietoja Turun normaalikoulun tartuntaan liittyen:

Turun normaalikoulun johtava rehtori Vesa Valkila
p. 0400 523 093