Turun yliopisto noudattaa THL:n suositusta, lyhytaikaisia kansainvälisiä opiskelijavaihtoja ei toistaiseksi järjestetä

03.02.2021

THL on 2.2. antanut suosituksen, että oppilaitosten tulisi tilapäisesti keskeyttää lyhytaikainen opiskelijavaihto ulkomailta Suomeen ja Suomesta ulkomaille. Turun yliopisto noudattaa THL:n suositusta.

Suositus koskee uusia, tästedes alkavia opiskelijavaihtoja. Lyhytaikaisella opiskelijavaihdolla tarkoitetaan lyhyitä, esimerkiksi viikkoja kestäviä intensiivikursseja, kieli- ja kulttuurivaihtoja sekä muita lukukautta lyhyempiä vaihtojaksoja.

Kevään aikana Turun yliopistoon ei olla saapumassa eikä Turun yliopistosta olla lähdössä lyhytaikaiseen kansainväliseen opiskelijavaihtoon. Linjaus koskee myös lyhytaikaisia kansainvälisiä työharjoittelujaksoja.

Turun yliopisto seuraa jatkuvasti viranomaisten ohjeita, ja tarvittaessa tilannetta tarkastellaan uudelleen ennen mahdollisia kesäaikaan ajoittuvia vaihtoja tai vierailuja.

> Yliopiston ohjeet koronavirustilanteessa

Mahdolliset lisätietotiedustelut ja kysymykset pyydetään ensisijaisesti lähettämään sähköpostitse osoitteeseen koronainfo@utu.fi.

Luotu 03.02.2021 | Muokattu 03.02.2021