Turun yliopisto SHIFT-bisnesfestivaalilla 22.‒23.5.: Yrittäjyysyliopisto on monipuolinen yhteistyökumppani

21.05.2018

Turun yliopisto osallistuu SHIFT-bisnesfestivaaliin, joka järjestetään Kakolan Lääninvankilassa 22. ja 23.5. Suomen johtava yrittäjyysyliopisto esittelee tapahtumassa yliopiston yhteistyötä yritysten ja organisaatioiden kanssa.

​SHIFT-bisnesfestivaali on moni- ja poikkialainen yritystapahtuma, joka järjestetään jo kolmatta kertaa. Uudeksi festivaalipaikaksi on valittu Kakolan Lääninvankila, ja kävijämäärän odotetaan nousevan 4 000 osallistujaan.

Turun yliopisto tuo SHIFTiin läpileikkauksen yliopiston monipuolisesta yhteistyöstä yritysten ja organisaatioiden kanssa. Yliopiston osastolla on esillä laajuudeltaan ja toteutustavaltaan erilaisia esimerkkejä tavoista tehdä yhteistyötä. Esimerkit liittyvät IT-alaan, johtamiskoulutukseen, tulevaisuudentutkimukseen, liiketoiminnan kehittämiseen, ketterään tuotekehitykseen sekä eri toimialat yhdistävään innovaatioalustaan.

Osaston ohjelmassa on yliopistolaisten lisäksi mukana yhteistyökumppaneiden edustajia yrityksistä ja organisaatioista sekä yhteistyössä mukana olleita opiskelijoita.

Fireside-keskustelut avaavat yhteistyötä

Yhteistyömuotoja esitellään yliopiston osaston ohjelmassa tiistaina ja keskiviikkona haastattelu- ja keskusteluosioissa. Tunnin osioiden alussa on haastattelu, jonka jälkeen osastolla vierailevat SHIFT-osallistujat voivat keskustella asiantuntijoiden ja yhteistyökumppaneiden kanssa.

‒ Esimerkeillämme haluamme tuoda esille Turun yliopiston tarjoamia monipuolisia ja monialaisia yhteistyömahdollisuuksia sekä lisäksi näyttää, mihin yhteistyö huippututkijoiden kanssa voi johtaa. Tervetuloa osastollemme tutustumaan Turun yliopistoon monipuolisena yritysyhteistyökumppanina, toivottavat Turun yliopiston yritysasiamies Mikko Pohjola ja yrittäjyysasiamies Kirsi Peura.

Turun yliopiston osaston ohjelma:

Tiistai 22.5.

11.00–12.00 Laboratory of Business Disruption Research
14.00–15.00 Allied ICT Finland Alliance Network
15.30–16.30 Intoa Lean Business Programme

Keskiviikko 23.5.

10.45–11.45 3DTech, Valohai and Bastu network platform
13.15–14.15 Benefits of dynamic foresight systems in the organisations: case City of Turku
15.30–16.30 Korkeakoulukumppani (University Partner) facilitating interaction between students and businesses

>> Lue lisää Turun yliopiston ohjelmasta SHIFTissä

Lisää aiheesta:

>> Facebook-tapahtuma: ”The University of Turku at SHIFT 2018"