Turun yliopisto vastaanotti ACEEU-akkreditointitunnustuksen Firenzessä 28.6.

29.06.2022

The Accreditation Council for Entrepreneurial and Engaged Universities (ACEEU) on myöntänyt Turun yliopistolle ensimmäisenä suomalaisena yliopistona akkreditoinnin tunnustuksena yrittäjyyden edistämisestä ja yliopistoyhteisön yrittäjämäisen toiminnan tukemisesta. Yliopiston delegaatio vastaanotti aiemmin keväällä myönnetyn tunnustuksen Italiassa Firenzessä 28.6.2022.

ACEEU:n akkreditointineuvoston puheenjohtaja professori Thorsten Kliewe luovutti akkreditointitunnustuksen Turun yliopistolle Firenzessä 28.6.2022. Tunnustusta olivat vastaanottamassa yrittäjyysasiamies Kirsi Peura ja yhteiskuntasuhdejohtaja Leena Wahlfors.

Akkreditointia on edeltänyt vuonna 2015 käynnistetty kehittämistyö, jonka myötä yliopisto on tuonut aktiivisesti esille yrittäjyyteen liittyviä teemoja ja vahvistanut siihen liittyviä palveluja. Työhön on osallistunut toimijoita laajasti sekä yliopistosta että sen sidosryhmistä.

– Akkreditointi on siten tunnustus sekä koko yliopistoyhteisölle että yliopiston kumppaneille, toteaa yhteiskuntasuhdejohtaja Leena Wahlfors

Akkreditointi on voimassa seuraavat viisi vuotta. Yliopisto jatkaa yrittäjyyden edistämistä tarjoamalla yrittäjyyskoulutusta, tukemalla yliopistoyhteisön jäseniä yrittäjämäisessä toiminnassa sekä tuottamalla korkean kaupallistamispotentiaalin omaavaa tutkimusta.

Luotu 29.06.2022 | Muokattu 29.06.2022