Turun yliopiston opiskelijatiimi voitti CFA Research Challenge -kilpailun Suomen ja Viron finaalin

03.03.2020

Turun yliopiston joukkue on voittanut CFA Society Finland ry:n järjestämän Research Challenge -sijoitusanalyysikilpailun lukuvuoden 2019–2020 Suomen ja Viron finaalin. Kauppakorkeakoulun opiskelijoista koostuva tiimi jatkaa kisaa EMEA Regional -kisassa, jossa se kilpailee yliopistoja Euroopasta, Lähi-idästä ja Afrikasta paikasta globaalissa finaalissa, joka järjestetään huhtikuussa New Yorkissa.

CFA Research Challenge on maailmanlaajuinen, yliopisto-opiskelijoille järjestettävä sijoitusanalyysikilpailu, jonka tavoitteena on lisätä sijoitusalan kiinnostusta tulevien osaajien keskuudessa ja kehittää alalle pyrkivien sijoitusalan tuntemusta. Globaalisti kilpailuun osallistuu yli 6 000 opiskelijaa lähes sadassa maassa ympäri maailmaa.

Kilpailussa 3–5 hengen opiskelijaryhmät laativat sijoitusanalyysin paikallisesta pörssinoteeratusta yhtiöstä.  Kunkin opiskelijaryhmän analyysityötä ohjasi toimialamentori sekä akateeminen neuvonantaja. Tänä vuonna kilpailun kohdeyhtiö Suomessa ja Virossa oli F-Secure Oyj. Kilpailuun osallistui joukkueet kahdeksasta eri suomalaisesta ja virolaisesta yliopistosta. Kukin joukkue laati kirjallisen analyysin F-Securesta ja esittivät kukin analyysinsä tuomaristolle.

Luotu 03.03.2020 | Muokattu 05.03.2020