Turun yliopistoon viisi uutta tutkijatohtoria terveyden tutkimuksen alalle

07.06.2017

Suomen Akatemian terveyden tutkimuksen toimikunta on myöntänyt syyskuun 2016 haun perusteella rahoituksen 18 uudelle tutkijatohtorille kolmivuotiskaudeksi.

Turun yliopistosta tutkijatohtorirahoituksen saivat:

• Guillaume Jacquemet: Myo10 filopodia and cancer metastasis (MYOFIL
  • Laura Lehtinen: EXOCA Eksosomit munasarjasyövässä - kasvainsolujen tuntemattomat viestinviejät
  • Janne Leivo: Eksosomien sokerirakenteet syövän tunnisteina
  • Tuija Leskinen: Liikunta-aktiivisuuden ja terveenä ikääntymisen edistäminen eläkkeellä - satunnaistettu kontrolloitu liikuntainterventio
  • Tapio Lönnberg: Ihmisen Tfh-solujen atlas
Kansainväliset arviointipaneelit pitivät hakemusten tieteellistä tasoa yleisesti hyvänä, ja parhaita pidettiin kansainvälisesti erittäin kilpailukykyisinä.
Tutkijatohtorirahoitus on tarkoitettu äskettäin tohtoritutkinnon suorittaneille tutkijoille, joilla on hyvät kansalliset tai kansainväliset yhteistyöverkostot. Toimikunta haluaa erityisesti painottaa kansainvälistä yhteistyötä. Tutkijatohtoreilla on kolmivuotisen rahoituskautensa aikana mahdollisuus pätevöityä vaativiin tutkija- tai asiantuntijatehtäviin.
TJ

Luotu 07.06.2017 | Muokattu 07.06.2017