Tutkimuksessa kerätään Vastaamon tietomurron kohteiksi joutuneiden kokemuksia – osallistu tutkimukseen vastaamalla kirjoituskutsuun

26.03.2024

Oletko joutunut Psykoterapiakeskus Vastaamoon kohdistuneen tietomurron uhriksi? Osallistu Vastaamon tietomurron uhrien kokemuksia käsittelevään tutkimukseen.

Tutkimuksessa kerätään Vastaamon tietomurron kohteeksi joutuneiden omakohtaisia, anonyymeja kokemuksia. Kirjoituskutsu on tarkoitettu kaikille yli 18-vuotiaille tietomurron kohteeksi joutuneille Vastaamon entisille asiakkaille.

Tutkimuksessa ollaan kiinnostuneita juuri Sinun kokemuksistasi, riippumatta siitä, miten tietomurto on vaikuttanut elämääsi. Toiveena on, että kirjoitat omin sanoin kokemuksistasi ja ajatuksistasi tietomurtoon liittyen. Kaikenlaiset kokemukset ja näkemykset tuottavat tutkimuksen kannalta arvokasta tietoa.

Kirjoitukset lähetetään nimettömästi eikä kirjoittajien henkilöllisyys tule missään vaiheessa tutkijoiden tietoon. Kirjoituksia käsitellään luottamuksellisesti. Tutkimusta johtava ja aineistoa käsittelevä Marjo Kolehmainen on tietoinen aiheen arkaluontoisuudesta ja erittäin sitoutunut noudattamaan huolellisesti hyvää eettistä käytäntöä. Kun hän kirjoittaa tai puhuu tutkimuksesta, hän käsittelee saamiaan tietoja siten, etteivät ne ole yhdistettävissä yksittäisiin henkilöihin.

Tutkimusta rahoittaa Suomen Akatemia (hanke 356256) ja se toteutetaan Turun yliopistossa. Kirjoituskutsuun voi vastata 31.5.2024 asti.

Luotu 26.03.2024 | Muokattu 27.03.2024