Tutkimus edellä -podcastin toisen jakson aiheena laivanrakennus Turussa

15.04.2020

Tutkimus edellä -podcastin uudessa jaksossa puhutaan turkulaisen laivanrakennuksen menneisyydestä ja tulevaisuudesta sekä meriteollisuudesta laajemmin.

Insinööri-mekaanikko William Crichtonin ajoista 1800-luvulta lähtien telakkateollisuudella on ollut suuri merkitys Turun alueen kehitykselle. Yleisen historian yliopistonlehtori Janne Tunturi avaa Tutkimus edellä -podcastin toisessa jaksossa Turun kansainvälisen laivanrakennuksen historiaa.

Merenkulkualan koulutus- ja tutkimuskeskuksen erikoistutkija Tapio Karvonen puolestaan kertoo meriklusterin uusista virtauksista ja tulevaisuuden näkymistä.

Uskontotieteen yliopistonlehtori Matti Kamppisen juontaman Tutkimus edellä -podcastin jaksoissa vierailee kaksi tutkijaa eri aloilta keskustelemassa ajankohtaisista ja tärkeistä asiakokonaisuuksista. Podcastin jaksot julkaistaan viikoittain huhti-toukokuussa 2020.

Voit kuunnella jakson alta tai Soundcloudista, Spotifysta tai Apple Podcastsista.

Luotu 15.04.2020 | Muokattu 08.06.2020