Tutkimusesittely 3 minuutissa – tule kannustamaan suosikkisi voittoon 3MT-kisassa

23.02.2023

Kahdeksan väitöskirjatutkijaa kilpailee Three minute thesis -kisan voitosta esittelemällä tutkimustaan mahdollisimman mukaansatempaavasti vain kolmessa minuutissa. Kaikille avoin tilaisuus pidetään Turun kauppakorkeakoulun OP-salissa 8.3.2023 kello 12.15.

Three minute thesis on australialaisen Queenslandin yliopiston kehittämä akateeminen kilpailu, jossa väitöskirjatutkijat kilpailevat esittelemällä kolmessa minuutissa tutkimusaiheensa ja sen merkittävyyden. Esitykset pidetään englanniksi. Tilaisuuden juontaa vuoden 2020 3MT-voittaja ja teknologian tohtoriohjelman väitöskirjatutkija Shruti Jain

Finaalissa kilpailevat väitöskirjatutkijat:

• Jinglu Chen - Doctoral Programme in Clinical Research (DPCR): “Brain mechanisms for human altruism”
  • Ville V. Kokko - Doctoral Programme of Social and Behavioural Sciences: "Does anybody actually know what free will means?“
  • Diana Lehotina - Turku Doctoral Programme of Molecular Medicine (TuDMM): "An immune party in your spleen“
  • Mehmet Kılıç - The Doctoral Programme in Technology (DPT): “Photosynthetic signaling in stressed plants”
  • Anastasiia Kushnarova-Vakal - Doctoral Programme in Technology (DPT): “On the way to better antibodies for diagnostics”
  • Jismi Maria John - Turku Doctoral Programme of Molecular Medicine (TuDMM): ”Brain circuits in psychiatric disorders”
  • Arno Ylitalo - Turku Doctoral Programme of Molecular Medicine TuDMM: “Curing leukemia: a 'Clever’ approach”
  • Albert Bellmunt Gil - Doctoral Programme in Clinical Research (DPCR): ”Losing control – Stuck in the game”

Voittajan ja Turun yliopiston edustajan Coimbra Groupin kansainväliseen 3MT-kilpailuun valitsee finaalituomaristo, johon kuuluvat kieli- ja viestintäopintojen keskuksen johtaja Mike Nelson, vararehtori Piia Björn sekä biodiversiteettiyksikön professori Ilari Sääksjärvi. Myös yleisö pääsee valitsemaan suosikkinsa. Kaksi parhaiten sijoittunutta sekä finaaliyleisön suosikki saavat palkinnoksi apurahan tutkimuskuluihin.

Voittaja edustaa Turun yliopistoa Coimbra Groupin 3MT-kilpailussa. Coimbra Group on korkeasti arvostettujen eurooppalaisten monitieteisten yliopistojen verkosto, joka on sitoutunut luomaan erityisiä akateemisia ja kulttuurisia siteitä yliopistojen välille. Tavoitteena on toimia jäsenten eduksi ja edistää kansainvälistymistä, akateemista yhteistyötä, koulutuksen ja tutkimuksen korkeaa tasoa ja palvella yhteiskuntaa. Suomesta ryhmään kuuluvat Turun yliopisto ja Åbo Akademi. Verkostossa on 39 jäsenyliopistoa.

Uutista päivitetty 24.2.2023 klo 10.00: lisätty tieto tilaisuuden juontajasta.

Uutista päivitetty 3.3.2023 klo 14.00: tilaisuus alkaa klo 12.15.

Luotu 23.02.2023 | Muokattu 03.03.2023