Uudet opiskelijat ja henkilökunta tutustuivat

27.09.2013

Sekä kasvatustieteiden laitoksella että opettajankoulutuslaitoksen Turun yksikössä järjestettiin syyskuun loppupuolella tutustumistilaisuus uusille opiskelijoille ja henkilökunnalle. Molemmilla laitoksilla tapahtuma oli ensimmäinen laatuaan ja tunnelmaltaan mukavan rento.

​Opiskelijat ja henkilökunta pääsivät tutustumaan toisiinsa hauskojen toiminnallisten tehtävien merkeissä.

​Opettajankoulutuslaitoksen tilaisuudessa tutustuttiin, kuultiin runoja ja pieni kitaramelodia, nähtiin pantomiimia, matkustettiin ympäri Suomea sekä saatiin vatsantäytteeksi mehua ja pientä purtavaa.

– Naurusta ja aplodeista päätellen osallistujilla oli mukavaa ja tilaisuus oli onnistunut, tuumaili järjestelyihin osallistunut koulutussuunnittelija Minna Aslama.

Samaa mieltä olivat opiskelijat Mari Rauvola ja Alli Koskimäki, jotka ilahtuivat erityisesti rennosta yhdessä tekemisen meiningistä ja vastakkainasettelujen rikkomisesta.

– Ensimmäistä kertaa tuli sellainen fiilis, että hei tästä siellä luennolla puhuttiin: Yliopisto on yhteisö, jossa niin opiskelijat, opettajat kuin muu henkilökuntakin ovat samalla viivalla. Kuulumme kaikki samaan porukkaan ja puhallamme yhdessä yhteen hiileen, iloitsi Alli Koskimäki.

– Myös henkilökunnan laajempi esittely oli hyvä juttu, totesi Mari Rauvola uuden opiskelijan näkökulmasta.

Puheensorina täyttikin aulan ja henkilökunnan joukosta saattoi myös huomata erilaisia ryhmiä, vaikkapa samanväristen vaatteiden tai kainalossa kulkevien unilelujen perusteella!

Toiselta alalta valmistunut ja opettajankoulutuslaitokselle koordinaattoriksi päätynyt Heli Pullo vaikuttui laitoksen väen aidosta heittäytymisestä.

– Muutenkin täällä työskennellessä on ollut kiva ja yllättävä huomata, kuinka hyvin OKL:ssä henkilökunta tuntee opiskelijansa.

Laitoksen professori ja kasvatustieteiden tiedekunnan dekaani Marja Vauras kiitteli kaikkia tapahtuman keksineitä ja järjestäneitä.

– Tämä oli virkistävä, uusi tapa kohdata uudet opiskelijamme. Kiitos myös opiskelijoille runsaasta ja aktiivisesta osallistumisesta!

Teksti ja kuva: Katja Kontu

Luotu 27.09.2013 | Muokattu 27.09.2013