Asiasana: Kasvatustieteiden laitos

Tämä sivu kokoaa asiasanaan liittyviä sisältöjä.

Innovaatioiden kehittämistä opitaan aidoissa monialaisissa kehitysprojekteissa (Väitös: FM Laura-Maija Hero, 11.5.2019, kasvatustiede)

Korkeakoulutukselle on annettu tehtäväksi innovaatiokyvykkäiden ihmisten kouluttaminen. Haaste on kunnianhimoinen. Voiko innovointia oppia? Kuinka koulutusta kannattaisi järjestää ja oppimista tukea? Turun yliopistossa tarkastettavassa väitöskirjassaan FM Laura-Maija Hero selvitti innovaatioiden kehittämisen oppimista ammattikorkeakoulun kontekstissa.
 

Farewell lecture: Professor Hannu Simola on Limits and Possibilities in Changing the School - A Sociology of Education Perspective

Aika

26.4.2019 klo 12.00 - 14.00
Lämpimästi tervetuloa kuuntelemaan kasvatustieteiden laitoksen professori Hannu Simolan jäähyväisluentoa “Koulun muuttamisen rajoista ja mahdollisuuksista – koulutussosiologinen näköala” pe 26.4. klo 12:00-14:00 (EDU1). Luento pidetään kaksikielisenä suomeksi ja englanniksi. Luentoa voi seurata myös...

Minustako opettaja? Aineenopettajaksi opiskelu ja uranäkymät

Aika

17.1.2019 klo 10.00 - 14.30
Haku opettajan pedagogisiin opintoihin (aineenopettajakoulutus ja aikuispedagogiikka) lukuvuodelle 2019-2020 on käynnistynyt. Hakuaika päättyy 31.1.2019 klo 15.00. Minustako opettaja? Kasvatustieteiden tiedekunta järjestää torstaina 17.1.2019 klo 10.00-14.30 Turun normaalikoululla aineenopettajaksi...

Luokanopettajat tarvitsevat lisää ammatillisia valmiuksia sosioemotionaalista tukea tarvitsevien oppilaiden opettamiseen (Väitös: KM Sanna Hirvensalo, 14.12.2018, kasvatustieteet)

Käyttäytymisen ja tunne-elämän vaikeudet kouluissa herättävät aika ajoin julkista keskustelua ja yleistä huolestuneisuutta. KM Sanna Hirvensalon väitöstutkimuksen mukaan opettajat suhtautuvat myönteisesti tukea tarvitsevien oppilaiden opettamiseen osana yleisopetusta, mutta kokevat samalla puutteita ammatillisissa valmiuksissaan kohdata haastavia tilanteita tai antaa oppilaille heidän tarvitsemaa tukea. Opettajien kokemusten mukaan kouluissa tarvittaisiin myös yhteisiä toimintamalleja haastaviin tilanteisiin ja enemmän aikaa tunne-elämän taitojen systemaattiseen opettamiseen.