Aika jättää abstrakti siirtymiin, uraan ja ohjaukseen keskittyvään NoRNet2023-konferenssiin

16.02.2023

Koulutuksesta työelämään tapahtuvan siirtymän haasteisiin pureutuva NoRNet2023-konferenssi järjestetään lokakuun alussa Turussa. Konferenssin teemana on The Politics of Educational and Working Life Transitions: Intersectional perspectives. Abstrakteja konferenssiin voi jättää 30.3. saakka.

Pohjoismaissa ei ole pitkäaikaisista pyrkimyksistä huolimatta päästy eroon siitä, että henkilön sosiaalinen asema vaikuttaa niin hänen kouluttautumiseensa kuin tulevaan uraansakin. Konferenssin järjestäjät kutsuvatkin nyt aihepiiristä kiinnostuneita tutkijoita, toimijoita ja muita asiantuntijoita yhdessä analysoimaan ja keskustelemaan koulutuksesta työelämään tapahtuvasta siirtymästä ja siihen liittyvistä mikro- kuin makrotason ilmiöistä. Tavoitteena on myös löytää yhdessä keinoja siirtymien helpottamiseen.

Konferenssin avainpuhujina toimivat Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen tutkimuspäällikkö Shadia Rask, Turun yliopiston Elinikäisen oppimisen ja koulutuksen tutkimuskeskus CELEn vieraileva professori Marcelo Parreira do Amaral, Turun yliopiston kasvsatustieteen professori Tero Järvinen ja Tallinnon yliopiston sosiologian apulaisprofessori Triin Roosalu.

Konferenssin järjestää Turun yliopiston kasvatustieteiden tiedekunnan kasvatustieteiden laitos ja Elinikäisen oppimisen ja koulutuksen tutkimuskeskus CELE.

Konferenssin tärkeät päivät

• Abstraktien jättöaika päättyy 30.3.
  • Mukaan valitut esiintykset ilmoitetaan 24.5.
  • Ilmoittautuminen konferenssiin 24.5.–4.9., early-bird-hinnat ovat voimassa 15.8. saakka.
  • Konferenssi 4.–5.10.

Luotu 16.02.2023 | Muokattu 16.02.2023