Asiasana: Elinikäisen oppimisen tutkimus (CELE)

Tämä sivu kokoaa asiasanaan liittyviä sisältöjä.

Aktivoivilla oppimisympäristöillä voidaan edistää opiskelijoiden innovaatiotaitojen kehittymistä (Väitös: KM Meiju Keinänen, 31.8.2019, kasvatustiede)

Korkeakouluilla on tärkeä rooli innovatiivisten ammattilaisten kouluttamisessa. KM Meiju Keinäsen väitöstutkimus korostaa, että oppimisympäristöjen ja -käytänteiden tulisi tukea esimerkiksi opiskelijan aktiivista roolia ja motivaatiota. Opintojen tulisi olla myös monipuolisia, kansainvälisiä ja työelämälähtöisiä. Väitöstutkimuksessa tarkasteltiin arviointityökaluja, joita käyttämällä korkeakoulut voivat kehittää opintojaan edistämään paremmin opiskelijoiden innovaatiokykyä. 

Väittelijä selvitti vanhempien osallistumista varhaiskasvatukseen Turkissa ja Suomessa (Väitös: MA Sevcan Hakyemez Paul, 30.8.2019, kasvatustiede)

Turun yliopistossa väittelevä Sevcan Hakyemez Paul selvitti kasvatustieteen alaan kuuluvassa väitöstutkimuksessaan varhaiskasvattajien näkemyksiä vanhempien osallistumisesta lastensa varhaiskasvatukseen kahdessa erilaisessa kulttuurissa, Turkissa ja Suomessa. Tutkimuksessa selvisi, että siinä missä molempien maiden varhaiskasvattajat pitävät vanhempien osallistumista tärkeänä, Suomessa varhaiskasvattajat kokevat vanhempien osallisuuden suurimmaksi esteeksi ajan puutteen. 

Minustako opettaja? Aineenopettajaksi opiskelu ja uranäkymät

Aika

17.1.2019 klo 10.00 - 14.30
Haku opettajan pedagogisiin opintoihin (aineenopettajakoulutus ja aikuispedagogiikka) lukuvuodelle 2019-2020 on käynnistynyt. Hakuaika päättyy 31.1.2019 klo 15.00. Minustako opettaja? Kasvatustieteiden tiedekunta järjestää torstaina 17.1.2019 klo 10.00-14.30 Turun normaalikoululla aineenopettajaksi...

Samuel Abrams: Koulutuksen mittarit voivat korruptoida opetusta

23.02.2018

Elinikäisen oppimisen ja koulutuksen tutkimuskeskus CELE:ssä vieraili perjantaina 16.2. Samuel Abrams Columbian yliopistosta Yhdysvalloista. Abrams luennoi julkisen koululaitoksen puolesta ja kyseenalaisti koulutuksen numeeriset mittarit opetuksen tason määrittäjinä.

​Samuel Abrams luennoi peruskoulutuksen markkina-ajattelusta tutkimuskeskus CELEssä.