Asiasana: Elinikäisen oppimisen tutkimus (CELE)

Tämä sivu kokoaa asiasanaan liittyviä sisältöjä.

UNESCO haastaa pohtimaan koulutuksen merkitystä muuttuvassa yhteiskunnassa

25.11.2021

UNESCO haastaa tuoreessa raportissaan kaikki miettimään, miten koulutuksen avulla voimme ratkaista tulevaisuuden suuret ongelmakysymykset. Turun yliopiston Elinikäisen oppimisen ja koulutuksen tutkimuskeskus CELE järjestää torstaina 2.12. kello 14–16 kaikille avoimen zoom-keskustelun, jossa avataan raportin sisältöä asiantuntijapaneelin ja yleisökeskustelun kautta.

Varhaiskasvatusikäisten eri kieli- ja kulttuuritaustaisten lasten osallisuus ja oppiminen mahdollistuvat leikissä (Väitös: KM Outi Arvola, 23.6.2021, kasvatustiede)

Eri kieli- ja kulttuuritaustaiset lapset tarvitsevat tukea erityisesti varhaiskasvatuksen vuorovaikutustilanteisiin kiinnittymiseen, selviää kasvatustieteiden maisteri Outi Arvolan Turun yliopistoon tekemästä väitöstutkimuksessa. Tuloksissa korostui yhteys leikkiin, erityisesti mielikuvaleikkiin, sillä lasten osallisuus näkyi erityisesti roolileikkitilanteissa ja kaverisuhteissa.

Vieraileva professori Marcelo Parreira Do Amaral: Knowledge Production in the New Geopolitics of Knowledge: Imagining and transforming higher education

Aika

23.3.2021 klo 12.00 - 13.30
Kansainvälisen ja vertailevan koulutustutkimuksen professori Marcelo Parreira do Amaral luennoi Elinikäisen oppimisen ja koulutuksen tutkimuskeskus CELEssä aiheesta: Knowledge Production in the New Geopolitics of Knowledge: Imagining and transforming higher education. Zoom-luento on avoin kaikille...