Uusi Tekoälyn monitieteinen opintokokonaisuus on tarjolla myös avoimena yliopisto-opetuksena

27.09.2019

Tekoäly mullistaa työn sisältöä ja muuttaa radikaalisti osaamistarpeita kaikilla toimialoilla. Näihin uusiin osaamistarpeisiin ja työn muutokseen vastaa Turun yliopiston Tekoälyakatemian tuottama uusi koulutus, Tekoälyn monitieteinen opintokokonaisuus (25 op). Opintokokonaisuus alkaa tammikuussa 2020, ja se on suunnattu sekä tutkinto-opiskelijoille että avoimen yliopisto-opetuksen kautta kaikille aiheesta kiinnostuneille.

Opintokokonaisuudessa käsitellään nykyajan työelämän asiantuntijoiden tekoäly-osaamiselle olennaisia kysymyksiä: mitä tekoäly on, millaisia tekoälysovelluksia on olemassa ja miten tekoäly vaikuttaa yhteiskunnan eri osa-alueisiin. Pääpaino on tekoälyn perusperiaatteiden ja sovellusten ymmärtämisessä sekä tekoälyn käyttöön liittyvissä taloudellisissa, oikeudellisissa ja eettisissä näkökulmissa. Opinnoissa on mahdollisuus valita eri tieteenalojen kursseja oman kiinnostuksen mukaan.

Opinnot järjestetään lähi- ja verkko-opetuksena Turun yliopistossa. Ilmoittautuminen avoimena yliopisto-opetuksena tarjottaviin opintoihin alkaa 27.11.2019. Opintokokonaisuuteen otetaan 20 opiskelijaa.

Luotu 27.09.2019 | Muokattu 27.09.2019