Uusi verkkosivu esittelee humanistien muistoja vuosien varrelta

30.10.2020

Turun yliopiston humanistinen tiedekunta juhlistaa 100-vuotista historiaansa uudella verkkosivulla. Muistettu tiedekunta -sivustolle on kerätty humanistien muistoja eri rakennuksista.

Turun yliopiston humanistinen tiedekunta täyttää tänä vuonna 100 vuotta. Sadan vuoden aikana oppiaineet ovat muuttaneet ja uudelleenjärjestäytyneet kampuksella useita kertoja. Eri rakennuksista ja työympäristöistä on syntynyt monenlaisia muistoja.

Muistettu tiedekunta -sivustolle on koottu erityisesti muistoja humanistisen tiedekunnan sijainneista kautta historian. Sivuston rakenne on jaoteltu eri paikkojen ja rakennusten mukaan.

Keväällä 2019 folkloristiikan ja kansatieteen oppiaineet järjestivät Muistettu tiedekunta -opintojakson, jonka aikana opiskelijat keräsivät henkilökunnalta muistoja humanistisen tiedekunnan ja eri oppiaineiden toiminnasta erityisesti paikkoihin ja rakennuksiin liittyen. Uusi sivusto esittelee näitä muisteluita. Haastattelut löytyvät kokonaisuudessaan tallennettuina Historian, kulttuurin ja taiteiden tutkimuksen arkistosta.

> Muistettu tiedekunta -sivusto

> Uutinen: Uudistunut Arcanut avautui humanistisen tiedekunnan käyttöön