Vuoden ICT-teko tulee Turun yliopistosta

06.03.2014

Pitkäjänteinen työ opiskelija-yritysyhteistyön edistämiseksi toi tietojärjestelmätieteen lehtori Antti Tuomistolle Turun kauppakamarin ICT Teko 2014 -palkinnon.

​Turun kauppakamarin ICT-valiokunta on myöntänyt ICT Teko 2014 -palkinnon Antti Tuomistolle, joka työskentelee Turun yliopiston kauppakorkeakoulussa tietojärjestelmätieteen lehtorina erikoisalanaan työinformatiikka. Tuomisto sai palkinnon huomionosoituksena elinkeinoelämän sekä yliopisto- ja korkeakoulumaailman yhteistyön edistämisestä.

Tuomisto on jo yli 20 vuoden ajan toiminut erityisen aktiivisesti alueen korkeakoulujen ja opiskelijoiden yritysyhteistyön edistämisessä sekä opiskelijoiden työelämätaitojen lisäämisessä. Hän on ollut keskeisesti mukana kehittämässä vuonna 2008 perustettua ICT-porttia, joka auttaa varsinaissuomalaisia yrityksiä tietotekniikan hyödyntämisessä alan opiskelijoiden avulla. ICT-portti -yhteistyössä ovat mukana Turun yliopisto, Turun ammattikorkeakoulu Oy ja Turku Science Park Oy. Tuomisto on ICT-portin Turun yliopiston vastuuhenkilö.

Antti Tuomisto sanoo, että ICT Teko 2014 -palkinto on kiitos kaikille, jotka ovat mukana opiskelijoiden ja yritysten välisessä yhteistyössä. Hän itse kertoo tulkitsevansa, että vuoden ICT-tekona palkittiin tänä vuonna paitsi tuloksellinen yliopisto-yritysyhteistyömalli, myös tiivis vuorovaikutus opiskelijoiden kanssa.

‒ Kehotan kaikkia puhumaan opiskelijalle aina kun mahdollista. Se kannattaa, meillä on positiivinen tekemisen meininki, Tuomisto sanoi vastaanottaessaan palkinnon.

>> Tutustu ICT-portin toimintaan osoitteessa www.ictportti.fi ja työinformatiikkaan osoitteessa http://workinformatics.utu.fi.

Antti Tuomisto vastaanotti Turun kauppakamarin ICT Teko 2014 -palkinnon TEEMA 2014 -seminaarissa, joka järjestettiin 6.3. osana Turku ICT Week -teemaviikkoa.

TS
Kuva: Maria Ojanen