Yliopisto siirtyy keltaiseen koronavaloon – kolmas periodi aloitetaan etäopetuksessa

22.12.2021

Huonontuneen koronavirustilanteen vuoksi yliopiston koronajohto on linjannut, että Turun yliopiston kolmas periodi käynnistyy etäopetuksessa. Myös henkilöstö on etätöissä niissä tehtävissä, joissa se on mahdollista. Linjaukset ovat voimassa 21.1.2022 asti.

Yliopisto siirtyy keltaiseen koronavalon tasolle kaikilla kampuksillaan torstaista 23.12.2021 alkaen. Koronavalomalli määrittää koronavirukselta suojautumisen tason Turun yliopistossa.

Yliopiston tiloissa noudatetaan tarkasti yliopiston suojaohjetta. Yliopiston tiloissa käytetään maskia. Ilman maskia voidaan olla vain, jos tilassa ollaan yksin, tai jos lähikontaktit on estetty erityisjärjestelyin.

Kolmas periodi käynnistyy 10.1.2022 pääosin etäopetuksessa. Etäyhteyksin toteutetaan sellainen opetus, joka on pedagogisin perustein mahdollista ja järkevää toteuttaa etäopetuksena, esimerkiksi massaluennot. Kampuksella voidaan toteuttaa välttämätöntä lähiopetusta. Ensimmäisen ja toisen vuosikurssin opiskelijoiden lähiopetusmahdollisuuksia painotetaan opetusjärjestelyissä. Linjaus on voimassa 21.1. asti.

Yliopistossa tehdään etätyötä, jos se on työtehtävien puolesta ja yhdessä esihenkilön kanssa arvioituna mahdollista. Lähiopetuksen toteuttaminen vaatii työn tekemistä myös kampuksella opetushenkilöstöltä sekä niiltä hallinto- ja tukipalveluilta, joiden työtehtäviin liittyy opetuksen tukeminen. Tämä linjaus on voimassa 21.1. asti ja se on ensisijainen yliopiston etätyöohjeessa mainittuihin järjestelyihin nähden.

Yliopiston ulko-ovet ovat lukossa torstaista 23.12. alkaen. Opiskelijoiden kulkuoikeudet ovat voimassa klo 7-22. Turun yliopiston Feeniks-kirjasto on suljettu 9.1.2022 asti.

Yleisötilaisuudet on kielletty Varsinais-Suomessa tällä hetkellä 31.12. asti.

Koronajohto kokoontuu tammikuussa 5.1. alkaen viikoittain tarkastelemaan koronavirustilanteen vaikutuksia yliopiston ohjeisiin ja kolmannen periodin järjestelyihin.

> Yliopiston ohjeet koronavirustilanteessa

> Yliopiston koronavalomalli

Mahdolliset lisätietotiedustelut ja kysymykset pyydetään ensisijaisesti lähettämään sähköpostitse osoitteeseen koronainfo@utu.fi.

Luotu 22.12.2021 | Muokattu 05.01.2022