
Leena
Salminen
professori, Hoitotiede
PhD (Health sciences), Professor, Health Pedagogy
Linkit
Asiantuntijuusalueet
Terveysalan koulutustutkimus
terveysalan opettajien kompetenssi
opetusharjoittelu
sosiaalinen media opetuksessa ja oppimisessa
Biografia
Toimin professorina Turun yliopiston hoitotieteen laitoksella
I am professor at the Department of nursing science and responsible of nurse and health care teacher education. My main research areas are the competence of nurse teachers and the learning outcomes of health care education. I am also interested in how different generations experience the society and how they think about teaching and learning.
Julkaisut
3D technologies to support teaching and learning in health care education – scoping review (2021)
International Journal of Educational Research
(A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä)
The associations between the final clinical practicum elements and the transition experience of early career nurses: A cross-sectional study (2020)
Nurse Education in Practice
(A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä)
Social and health care educators' perceptions of competence in digital pedagogy: A qualitative descriptive study (2020)
Nurse Education Today
(A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä)
The development and testing of the C/WoundComp instrument for assessing chronic wound‐care competence in student nurses and podiatrists (2020)
International Wound Journal
(A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä)
Mittarit hoitotyön opettajan osaamisen arviointiin (2020)
(B2 Kirjan tai muun kokoomateoksen osa)Analysis of graduating nursing students’ moral courage in six European countries (2020)
Nursing Ethics
(A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä)
Pandemia - osaamisen tulikoe (2020)
Pro terveys
(D1 Artikkeli ammattilehdessä)
Development and testing of the Educators' Professional Development scale (EduProDe) for the assessment of social and health care educators' continuing professional development (2020)
Nurse Education Today
(A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä)
Terveysalan koulutustutkimus – Näkökulmia osaamiseen ja sen arviointiin (2020)
(D6 Toimitettu ammatillinen teos)The level of competence of graduating nursing students in 10 European countries—Comparison between countries (2020)
Nursing Open
(A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä)