
Leena
Salminen
dosentti, hoitotieteen laitos
PhD (Health sciences), Professor, Health Pedagogy
Linkit
Asiantuntijuusalueet
Terveysalan koulutustutkimus
terveysalan opettajien kompetenssi
opetusharjoittelu
sosiaalinen media opetuksessa ja oppimisessa
Biografia
Toimin professorina Turun yliopiston hoitotieteen laitoksella
I am professor at the Department of nursing science and responsible of nurse and health care teacher education. My main research areas are the competence of nurse teachers and the learning outcomes of health care education. I am also interested in how different generations experience the society and how they think about teaching and learning.
Julkaisut
The professional competence of newly graduated nurses in the transition phase as assessed by nurse managers: a descriptive cross-sectional multi-national study (2025)
Journal of Research in Nursing
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Utility of "The empowering nurse educators in the changing world" study programme (2024)
Kontakt - Journal of Nursing and Social Sciences related to Health and Illness
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Effectiveness of an Occupational Well-being Intervention Among Nurse Educators: A Quasi-Experimental Study (2024)
Nurse Educator
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Health and social care professionals' perspective on the interprofessional competencies required in palliative care (2024)
Journal of Interprofessional Care
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Research utilization competence of postgraduate nursing students: A cross-sectional study (2024)
Nordic Journal of Nursing Research
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
3D printing as a part of Finnish practical nurse students’ technological acceptance - a qualitative study (2024)
Finnish Journal of eHealth and eWelfare
(A2 Vertaisarvioitu katsausartikkeli tieteellisessä lehdessä)
An Instrument to Assess the Digital Competence of Nurse Educators (2024)
Nurse Educator
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Nursing Education in Europe (2024)
(Artikkeli ammatillisessa kokoomateoksessa (D2))Professional competence, personal occupational well-being, and mental workload of nurse educatots - A cross-sectional study in four European countries (2024)
Nurse Education Today
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Psykologinen turvallisuus - perusta turvallisille työ- ja oppimisympäristöille (2024)
Pro terveys
(D1 Artikkeli ammattilehdessä)