
Maarit
Mutta
yliopistonlehtori, ranska
Associate Professor
Links
Asiantuntijuusalueet
digitaalinen oppiminen ja oppimisprofiilit
kirjoitusprosessit ja niiden sujuvuus
metakielellinen tietoisuus
monikieliset oppijat ja sanasto
kirjoitusprosessit ja niiden sujuvuus
metakielellinen tietoisuus
monikieliset oppijat ja sanasto
Tutkimus
Maarit Mutta työskentelee yliopistonlehtorina Turun yliopiston ranskan kielen oppiaineessa ja on dosentti Jyväskylän yliopiston humanistisessa tiedekunnassa (SOLKI). Tutkimusintressit: vieraiden kielten oppiminen ja opettaminen; kirjoitusprosessit ja niiden sujuvuus; sanaston oppimisen tutkimus; metakognitio ja metalingvistiikka; informaali oppiminen
Julkaisut
Conceptualising transformative languageteaching for sustainability and why it is needed (2023)
Environmental Education Research
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Helsingin kielilukion vierailu uusiin Arcanumin tiloihin (2023)
Leala-tutkimuskeskuksen blogi
(Artikkeli ammattilehdessä tai kirjoitus ammatillisessa blogissa (D1))
Social media testing of described activities in the manual “Art-based activities to promote local and rural cultural heritage“ (2023)
(Julkaistu kehittämis- tai tutkimusraportti taikka -selvitys (D4))Sujuvuus ja epäsujuvuus vieraan kielen oppimisen näkökulmasta: monitahoinen ilmiö edellyttää monitieteistä tutkimusta (2022)
(Vertaisarvioitu artikkeli kokoomateoksessa (A3))Kestävä kehitys kieltenopetuksessa: kieliaineiden opettajaopiskelijoiden käsityksiä kestävyysaiheista kielten oppitunneilla (2022)
AFinLan vuosikirja
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Diagnostics et solutions pour la communication à distance (2022)
(Oppikirja, ammatillinen käsi- tai opaskirja taikka sanakirja (D5))Aktiviteettikortit lähi- ja etäviestintään (2022)
(Muu (O2))CORDIALIS-hankkeen ensiaskeleet – etävuorovaikutuskeinoin kohti saavutettavuutta (2022)
Hiiskuttua: Turun yliopiston humanistisen tiedekunnan verkkolehti
(Artikkeli ammattilehdessä tai kirjoitus ammatillisessa blogissa (D1))
Granö-keskus tarjosi inspiroivat puitteet KISUVI-hankkeen tutkijoille (2022)
Leala-tutkimuskeskuksen blogi
(Artikkeli ammattilehdessä tai kirjoitus ammatillisessa blogissa (D1))
Dialogue breakdowns in robot-assisted L2 learning (2022)
Computer Assisted Language Learning
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))