Maarit
Mutta
vanhempi yliopistonlehtori, digitaalinen kielentutkimus, espanja, italia, kiina, ranska, saksa
Dosentti, vanhempi yliopistonlehtori, ranska
Asiantuntijuusalueet
digitaalinen oppiminen ja oppimisprofiilit
kirjoitusprosessit ja niiden sujuvuus
metakielellinen tietoisuus
monikieliset oppijat ja sanasto
kirjoitusprosessit ja niiden sujuvuus
metakielellinen tietoisuus
monikieliset oppijat ja sanasto
Tutkimus
Maarit Mutta työskentelee vanhempana yliopistonlehtorina Turun yliopiston ranskan kielen oppiaineessa ja on dosentti Jyväskylän yliopiston humanistisessa tiedekunnassa (SOLKI).
Julkaisut
Fluency across modes: an exploratory study of L1 and L2 spoken and written fluency (2025)
International Review of Applied Linguistics in Language Teaching
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Finnish pre-service language teachers’ understanding of culture – from cultural humility to social justice (2025)
European Journal of Applied Linguistics
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Visualisointi ja haastattelut kirjoitussujuvuuden tutkimuksen tukena (2025)
Puhe ja kieli
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
The Social Aspect of Sustainable Development in Language Teaching and Learning—Pre-service Language Teachers’ Perceptions of Multilingualism (2025)
(A3 Vertaisarvioitu kirjan tai muun kokoomateoksen osa)The Social Aspect of Sustainable Development in Language Teaching and Learning—Pre-service Language Teachers’ Perceptions of Multilingualism (2025)
(A3 Vertaisarvioitu kirjan tai muun kokoomateoksen osa)Kestävää kehitystä edistävä kielten opetus: Ideoita ja työkaluja kestävyyskasvatuksen ja kielten opetuksen yhdistämiseen (2025)
(D5 Oppikirja, ammatillinen käsi- tai opaskirja tai sanakirja )Digipedagogiikka ja digilukutaito (2025)
(D2 Artikkeli ammatillisessa kokoomateoksessa)Robot-Assisted Language Learning (RALL) (2025)
(D2 Artikkeli ammatillisessa kokoomateoksessa)Use of a robot in an imaginary space. Robot-assisted language learning with a friendship booklet (<i>carnet d’amitié</i>) (2025)
Educational Linguistics
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Enhancing Language Education through Social Robots (2025)
A Study on Robot Literacy and the Use of Oral Communication Strategies in L2
Apples: Journal of Applied Language Studies
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )