
Maarit
Mutta
yliopistonlehtori, Ranska
Associate Professor
Linkit
Asiantuntijuusalueet
digitaalinen oppiminen ja oppimisprofiilit
kirjoitusprosessit ja niiden sujuvuus
metakielellinen tietoisuus
monikieliset oppijat ja sanasto
kirjoitusprosessit ja niiden sujuvuus
metakielellinen tietoisuus
monikieliset oppijat ja sanasto
Tutkimus
Maarit Mutta työskentelee yliopistonlehtorina Turun yliopiston ranskan kielen oppiaineessa ja on dosentti Jyväskylän yliopiston humanistisessa tiedekunnassa (SOLKI). Tutkimusintressit: vieraiden kielten oppiminen ja opettaminen; kirjoitusprosessit ja niiden sujuvuus; sanaston oppimisen tutkimus; metakognitio ja metalingvistiikka; informaali oppiminen
Julkaisut
Kieli, koulutus ja yhteiskunta – helmikuu 2022: Sosiaaliset robotit ja kielenoppiminen (2022)
(Toimitustyö ammatilliselle lehdelle, kokoomateokselle tai konferenssijulkaisulle (D6))Eettisen kieltenopetuksen jäljillä. Tempus, Magazine of the Federation of Foreign Language Teachers in Finland (2022)
Tempus
(Artikkeli ammattilehdessä tai kirjoitus ammatillisessa blogissa (D1))
Etäyhteyksistä paluu normaaliin arkeen: yliopistovierailu kampuksella (2022)
Leala-tutkimuskeskuksen blogi
(Artikkeli ammattilehdessä tai kirjoitus ammatillisessa blogissa (D1))
Sosiaaliset robotit ja kielenoppiminen (2022)
Kieli, Koulutus Ja Yhteiskunta
(Artikkeli ammattilehdessä tai kirjoitus ammatillisessa blogissa (D1))
Sujuvuus ja epäsujuvuus vieraan kielen oppimisen näkökulmasta: monitahoinen ilmiö edellyttää monitieteistä tutkimusta (2022)
(Vertaisarvioitu artikkeli kokoomateoksessa (A3))CORDIALIS-hankkeen ensiaskeleet – etävuorovaikutuskeinoin kohti saavutettavuutta (2022)
Hiiskuttua: Turun yliopiston humanistisen tiedekunnan verkkolehti
(Artikkeli ammattilehdessä tai kirjoitus ammatillisessa blogissa (D1))
Robotti luokkahuoneen ekosysteemissä – robotit kestävän kehityksen tavoitteiden edistäjinä? (2022)
Kieli, Koulutus Ja Yhteiskunta
(Artikkeli ammattilehdessä tai kirjoitus ammatillisessa blogissa (D1))
Kohti eettisesti kestävää kielten opetusta (2021)
Hiiskuttua: Turun yliopiston humanistisen tiedekunnan verkkolehti
(Artikkeli ammattilehdessä tai kirjoitus ammatillisessa blogissa (D1))
Varhennetun kielenopetuksen oppisisällöt, opetusmenetelmät ja oppilaan osaamisen arviointi (2021)
(Artikkeli ammatillisessa kokoomateoksessa (D2))Les séquences préfabriquées dans la production écrite dans le cas de scripteurs finnophones de français et suédois L2 (2021)
Synergies Pays Riverains de la Baltique
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))