Maarit
Mutta
vanhempi yliopistonlehtori, digitaalinen kielentutkimus, espanja, italia, kiina, ranska, saksa
Dosentti, vanhempi yliopistonlehtori, ranska
Asiantuntijuusalueet
digitaalinen oppiminen ja oppimisprofiilit
kirjoitusprosessit ja niiden sujuvuus
metakielellinen tietoisuus
monikieliset oppijat ja sanasto
kirjoitusprosessit ja niiden sujuvuus
metakielellinen tietoisuus
monikieliset oppijat ja sanasto
Tutkimus
Maarit Mutta työskentelee vanhempana yliopistonlehtorina Turun yliopiston ranskan kielen oppiaineessa ja on dosentti Jyväskylän yliopiston humanistisessa tiedekunnassa (SOLKI).
Julkaisut
Enhancing Language Education through Social Robots (2025)
A Study on Robot Literacy and the Use of Oral Communication Strategies in L2
Apples: Journal of Applied Language Studies
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Millainen kirjoittaja olen? Kielten yliopisto-opiskelijoiden näkemyksiä kirjoittajuudesta (2025)
(A3 Vertaisarvioitu kirjan tai muun kokoomateoksen osa)EKKO-hankkeen tutkijat keväisessä Tartossa (2025)
Leala-tutkimuskeskuksen blogi
(D1 Ammatillinen blogikirjoitus)
EC2U-vierailu Coimbrassa – historiaa, kauneutta ja lepakoita (2025)
Leala-tutkimuskeskuksen blogi
(D1 Ammatillinen blogikirjoitus)
Kestävää kehitystä edistävää materiaalia kieliin (2025)
Tempus
(D1 Artikkeli ammattilehdessä)
Addressing linguistic and social sustainability: morphological awareness among multilingual students with varying first-language literacy levels (2025)
European Journal of Applied Linguistics
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Kirjoittamisen opettaminen tekoälymaailmassa (2025)
(D2 Artikkeli ammatillisessa kokoomateoksessa)Yliopisto-opiskelijoiden kirjoittamisstrategiat kirjoittamista pohtivissa teksteissä: prosessi- ja luovuusdiskurssien vaihtelua (2025)
Sananjalka
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Tutkimusta ja lintujen syysmuuttoa Saaren kartanossa (2025)
Leala-tutkimuskeskuksen blogi
(D1 Ammatillinen blogikirjoitus)
Fluency across modes: an exploratory study of L1 and L2 spoken and written fluency (2025)
International Review of Applied Linguistics in Language Teaching
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )