Samuli
Laato
yliopisto-opettaja, tietojärjestelmätiede
dosentti, tietotekniikan laitos
PhD
Ota yhteyttä
Linkit
Biografia
Samuli Laato väitteli tohtoriksi vuonna 2021 Turun yliopistosta aiheenaan sijaintipohjaisten pelien suunnittelu. Väitöksensä jälkeen (2021-2024) hän työskenteli paikkatietoon perustuvien pelien ja luontoteknologioiden parissa Gamification Groupissa, Tampereen yliopistossa. Hänen tutkimusaiheensa liittyvät sekä ihmiskeskeiseen tietojenkäsittelyyn että tietojärjestelmätieteeseen."
Julkaisut
Defining toxicity in multiplayer online games: A systematic literature review (2025)
Computers in human behavior reports
(A2 Vertaisarvioitu katsausartikkeli tieteellisessä lehdessä)
User Motivations to Participate in Crowdsourcing and Contribute User-generated Content on Location-based Media: A Literature Review (2025)
(A4 Vertaisarvioitu artikkeli konferenssijulkaisussa)Towards Immersive Mixed Reality Street Play: Understanding Co-located Bodily Play with See-through Head-Mounted Displays in Public Spaces (2025)
Proceedings of the ACM on Human-Computer Interaction
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Crowdsourcing Environment Data with Gamified Augmented Reality Mini-Games (2025)
Proceedings of the ACM on Human-Computer Interaction
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Character Preferences in Competitive Games: A study among League of Legends players (2025)
Proceedings of the Annual Hawaii International Conference on System Sciences
(A4 Vertaisarvioitu artikkeli konferenssijulkaisussa)
Scaling up Nature Conservation: A Field Study With Crowdsourcing Invasive Species Detection and Removal (2025)
Lecture Notes in Computer Science
(A4 Vertaisarvioitu artikkeli konferenssijulkaisussa)
Sexism in esports : How male and female players evaluate each others’ performance and agency (2024)
Computers in Human Behavior
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
A toxic triad : Aggression, anger and authoritarianism - A study with multiplayer online battle arena game players (2024)
GamiFIN Conference, CEUR Workshop Proceedings
(Vertaisarvioitu artikkeli konferenssijulkaisussa (A4))
Enhancing resilience in IoT cybersecurity: the roles of obfuscation and diversification techniques for improving the multilayered cybersecurity of IoT systems (2024)
Data & Policy
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Social comparisons at social networking sites: how social Media-induced fear of missing out and envy drive compulsive use (2024)
Internet Research
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )