Kaksi ranskan kielen opiskelijaa yliopistonmäellä

Kieli- ja käännöstieteet: jatkuvan oppimisen tarjonta

Turun yliopiston kieli- ja käännöstieteiden laitoksella tutkitaan kieleen, kielen käyttöön, kielen oppimiseen ja käännösviestintään liittyviä kysymyksiä monipuolisesti.

Jatkuvan oppimisen koulutustarjontamme perustuu tutkimukseen. Tarjoamme koulutusta alalle aikoville sekä täydennyskoulutusta jo alalla työskenteleville.

Avoin yliopisto-opetus

Avoimen väylän kautta on tarjolla opintoja, jotka sisältyvät oppiaineiden tutkintokokonaisuuksiin. Niihin voivat hakea kaikki kiinnostuneet pohjakoulutuksesta riippumatta. Kielialan opinnot avoimessa yliopistossa tarjoavat tutkintoon tähtääville myös mahdollisuuden hakea yliopistoon.

Opintotarjontaan kuuluvat seuraavat kokonaisuudet:

Espanja

• Espanjan perusopinnot 25 op

Klassilliset kielet ja antiikin kulttuuri

• Kreikkalaisen filologian perusopinnot 25 op (ei järjestetä lukuvuonna 2023 - 2024)
  • Latinalaisen filologian perusopinnot 25 op (ei järjestetä lukuvuonna 2023 - 2024)

Ranska

• Perusopinnot 25 op (ei järjestetä lukuvuonna 2023 - 2024)

Saksan kieli

• Saksan kielen perusopinnot 25 op
  • Saksan kielen aineopinnot 35 op (ei järjestetä lukuvuonna 2023 - 2024)

Suomen kieli ja suomalais-ugrilainen kielentutkimus

• Suomen kielen ja suomalais-ugrilaisen kielentutkimuksen perusopinnot 25 op (ei järjestetä lukuvuonna 2023 - 2024)

Muut kaikille avoimet opinnot

SIMHE – suomen kielen klinikka – yksilöohjausta ja pienryhmäopetusta korkeakoulutetuille maahanmuuttajille ja maahanmuuttajataustaisille korkeakouluopiskelijoille ja tutkijoille.

Ulkopuolisella rahoituksella toteutetut täydennyskoulutukset

Kieli- ja käännöstieteiden laitoksella on toteutettu useita erilaisia opetushallituksen sekä opetus- ja kulttuuriministeriön rahoittamia täydennyskoulutushankkeita.