Lääketiede, lääketieteen lisensiaatti (6 v)

Koulutus sopii sinulle, jos:

• olet kiinnostunut luonnontieteistä ja lääketieteestä
  • et pelkää haasteita ja vastuuta
  • haluat monipuoliseen, tieteeseen perustuvaan ja samalla ihmisläheiseen ammattiin

Lääketieteen opinnot koostuvat, paitsi teoreettisista opinnoista, myös runsaasta potilaan läsnä ollessa tapahtuvasta kliinisestä opetuksesta. Opinnot toteutetaan tiiviissä yhteistyössä terveyden- ja sairaanhoidon organisaatioiden kanssa. Lääketiedettä opiskelleet työskentelevät usein lääkärinä perusterveydenhuollossa julkisella tai/ja yksityisellä sektorilla. Useimmat jatkavat valmistumisen jälkeen erikoistumisopintoihin. Opinnot tarjoavat myös monipuoliset mahdollisuudet tieteelliseen tutkimukseen ja jatko-opintoihin. Lääkäreiden työllisyystilanne on hyvä.

Turun yliopiston lääketieteellisessä tiedekunnassa sinulla on laaja valinnaisten opintojen tarjonta ja saat huippututkimukseen pohjautuvaa moniammatillista opetusta ajanmukaisissa opetustiloissa. Jokainen lääkäriksi opiskeleva saa Turussa myös mentorin, lääkärin, joka tukee ammattiin kasvua koko opiskelun ajan.

Julia Palosara
Parasta opinnoissa on monipuolisuus ja konkretia: paljon oikeassa elämässä potilaiden parissa harjoittelua. Proffat ja kliiniset opettajat ovat myös taitavia ja suhtautuvat työhönsä intohimoisesti - heidän intonsa on tarttuvaa!
Julia Palosara
lääketieteen opiskelija
Get inspired by the future.
Meiltä valmistut työhön, joka innostaa ja inspiroi.

Koulutuksesta valmistuneiden uramahdollisuuksia:

• lääkäri
  • tutkija
  • asiantuntija

Valmistuneet toimivat usein lääkäreinä perusterveydenhuollossa, yksityisellä sektorilla tai sairaalassa, mutta myös erilaisissa asiantuntija-, tutkimus-, opetus-, hallinto- ja johtotehtävissä yritysmaailmassa tai organisaatioissa.

Mihin työtehtäviin koulutuksesta valmistuneet ovat sijoittuneet? Katso töissä.fi-palvelusta