Hammaslääketiede, hammaslääketieteen lisensiaatti (5,5 v)

Koulutus sopii sinulle, jos:

• pidät ihmisläheisestä ja pikkutarkasta työskentelystä
  • et pelkää sosiaalisia tilanteita
  • olet kiinnostunut biologiasta, mekaniikasta, eri materiaaleista ja rakentamisesta

Hammaslääkärin opinnoissa tieteeseen perustuva akateeminen osaaminen yhdistyy kädentaitoihin. Tutkinnon suoritettuasi voit työskennellä hammaslääkärinä perusterveydenhuollossa, yksityisellä sektorilla tai sairaalassa, mutta toisaalta voit suuntautua myös eri asiantuntijatehtäviin tutkimus-, opetus- tai kaupalliselle alalle sekä hakeutua erikoistumiskoulutukseen toimittuasi vähintään 2 v. hammaslääkärinä.

Jo peruskoulutusvaiheessa saat monitahoisen asiantuntijuuden eri hammaslääketieteen osa-alueilla. Kliinisiä taitoja harjoitellaan ohjatusti Turun kaupungin Opetushammashoitolassa sekä ulkopaikkakunnilla, jolloin jo opintojen aikana kohtaat monipuolisesti erilaisia perusterveydenhuollon potilaita.

Turun yliopiston hammaslääketieteen laitos on vahvasti tieteellinen ja kansainvälinen yhteisö, jossa on kannustava ilmapiiri. Opiskelijoiden oma kandiseura on myös tiivis ja aktiivinen. Lisäksi jokainen hammaslääkäriksi opiskeleva saa Turussa mentorin: hammaslääkärin, joka tukee ammattiin kasvua koko opiskelun ajan.

Aurora Uotila
Opiskelen unelmieni alaa ja valmistun hammaslääkäriksi. Erikoisalasta en osaa vielä sanoa varmaksi, mutta tällä hetkellä oikomishoito kiinnostaa eniten.
Aurora Uotila
hammaslääketieteen opiskelija
Get inspired by the future.
Meillä valmistut työhön, joka innostaa ja inspiroi.

Koulutuksesta valmistuneiden uramahdollisuuksia:

• hammaslääkäri
  • tutkija
  • opettaja tai kouluttaja
  • asiantuntija

Mihin työtehtäviin koulutuksesta valmistuneet ovat sijoittuneet? Katso töissä.fi-palvelusta