American Voices -seminaarissa pohditaan Yhdysvaltojen kulttuurin kaleidoskooppia

04.10.2022

Fulbright Suomi -säätiö järjestää perinteisen American Voices -seminaarin Turun yliopistossa 7.–8.10.2022 yhteistyössä Turun yliopiston englannin kielen oppiaineen ja Pohjois-Amerikan tutkimuksen John Morton -keskuksen koordinoiman North American Studies (NAMS) –ohjelman kanssa. Seminaari järjestetään tänä vuonna jo 29. kerran.

The 29th American Voices Seminar: Exploring the Kaleidoscope of American Culture

Aika: perjantai 7.10. klo 14.00–17.20, lauantai 8.10.2022 klo 10.15–13.00
Paikka: Tauno Nurmela -sali, päärakennus, Turun yliopisto

American Voices -seminaarissa 7.–8.10.2022 pureudutaan Yhdysvaltojen kulttuuriin ja yhteiskuntaan. Ohjelmassa ääneen pääsevät yhdysvaltalaiset Fulbright-stipendiaatit, jotka pohtivat teemaa eri näkökulmista. Kaksipäiväinen seminaari pidetään Turun yliopistossa Tauno Nurmela -salissa.

Seminaarin järjestää Fulbright Suomi -säätiö, joka tuo Suomessa tutkija- ja opetusvaihdossa olevat Fulbright-ohjelman yhdysvaltalaiset stipendiaatit seminaarin puhujiksi Turun yliopistoon. Myös Fulbright Suomi -säätiön henkilökunta saapuu Turkuun ja työskentelee Turun yliopistolla seminaaripäivien ajan.

– Puheenvuorot käsittelevät muun muassa alkuperäiskansojen historian tuntemisen haasteita, yhdysvaltalaisten nuorten college-vuosia ja yhdysvaltalaisten hyvin tuntemia kansallisia stereotyyppejä niin itsestään kuin vaikkapa suomalaisista, kertoo NAMSin koordinaattori, yliopistonlehtori Janne Korkka.

Tapahtuma on maksuton ja avoin kaikille. Seminaarin kieli on englanti. Tervetuloa!

> Seminaarin ohjelma Fulbright Suomi -säätiön sivuilla

Korjattu Fulbright Suomi -säätiön nimi ja säätiö seminaarin pääjärjestäjäksi 6.10.2022.

Yliopistonlehtori Janne Korkka
jkorkka@utu.fi