Luovan kirjoittamisen mestarikurssilla työstetään proosakäsikirjoituksia kohti tavoitteita

16.12.2019

Turun yliopiston luovan kirjoittamisen kannatusyhdistys järjestää kaikille avoimen, maksullisen mestarikurssin. Kurssi tarjoaa käsikirjoitusta työstävälle kirjoittajalle erityisen tilaisuuden saada palautetta ja opastusta kirjallisuusalan huippuammattilaisilta.

Kurssin aluksi osallistujat saavat käsikirjoituksistaan huolella laadittua palautetta kustannustoimittajalta. Tämän jälkeen käsikirjoituksia työstetään vuorovaikutuksessa kirjailijatutorien kanssa kohti henkilökohtaista tavoitetta.

Tukea kirjoitustyöhön tarjoavat lisäksi sanataideohjaajien vetämät vertaisryhmätapaamiset. Kirjoittajaidentiteetti vahvistuu, vertaiskokemukset innostavat ja kirjoitusprosessin rytmi pysyy intensiivisenä.

Kurssin vetäjinä toimivat kustannustoimittajat Samuli Knuuti (WSOY), Maarit Halmesarka (TEOS) ja Salla Pulli (Otava), kirjailijatutorit Johanna Venho, Kari Levola ja Harri István Mäki. Lisäksi mukana ovat kirjailija Iida Rauma sekä sanataideopettaja, kirjoittamisen tutkija Emilia Karjula.

Haku käynnissä 14.2.2020 saakka

Kurssitapaamiset järjestetään Turun yliopiston tiloissa. Kurssi koostuu viidestä kontaktiopetuspäivästä sisältäen kustannustoimittajien päivän, kaksi tutortapaamista ja kaksi ohjattua vertaisryhmätapaamista.

Kurssilla työskennellään vuorovaikutteisesti nelihenkisissä pienryhmissä. Keskeistä on myös tapaamisten välissä tehtävä kirjoitustyö.

Kurssi alkaa 21.3.2020 ja päättyy 19.9.2020.

Suosittu mestarikurssi järjestetään nyt jo kymmenettä kertaa. Kurssille haetaan lupaavia proosakäsikirjoituksia. Hakuaika päättyy 14.2.2020.

Hakuohjeet ja tarkempaa tietoa: www.luovuksissa.com tai sanataidetta@gmail.com

Lisätietoja:
koordinaattori Aleksi Yli-Jama