Osallistu Elämän saari -yhteisötaidetyöpajoihin Seilissä 7.8.2021

27.07.2021

Tervetuloa pohtimaan Seilin luonnon merkityksiä ja omaa suhdettasi siihen! Seilissä 7.8.2021 pidettävissä taidetyöpajoissa pohditaan luonnon arvoja ja merkityksiä sekä ihmisen ja muun luonnon pitkää yhteistä historiaa Seilissä ja luodaan kokemuksista ja havainnoista taidetta.

Seilissä järjestettävissä yhteisöllisissä työpajoissa osallistujat saavat valita itse taidemuodon, joka voi olla esimerkiksi maalaamista, piirtämistä, valokuvausta tai kirjoittamista. Työpajassa kannattaa myös yhdistää useita taiteenlajeja tai heittäytyä kokeilemaan itselle uutta ilmaisumuotoa. Työpajassa tehdyn työn voi halutessaan antaa tallennettavaksi yhteiseen videotaideteokseen.

Työpajat järjestetään Seilin saarella lauantaina 7.8.2021 klo 10.00–12.15 ja klo 13.15–15.30. Lähtö työpajoihin on päärakennuksen sisäpihalta, ja työpajat päättyvät päärakennuksen pihaan.

Työpajat vetää Mia Rönkä, joka on naantalilainen tutkija, tiedetoimittaja, tietokirjailija ja runoilija sekä luontokuvaaja. Rönkä on ympäristöekologian dosentti Turun yliopiston biodiversiteettiyksikössä.

Varusteeksi tarvitaan omat työvälineet työskentelytavan mukaan: kirjoitustarvikkeet, kamera ja/tai piirustus- tai maalausvälineet. Osallistujien suositellaan pukeutumaan sään mukaan ja ottamaan huomioon punkkiriskin. Tarvittaessa kannattaa varata mukaan pientä evästä ja juotavaa. Työpajan aikana kävellään yhteensä noin 1,5 kilometriä Seilin teitä ja polkuja.

Työpajat ovat maksuttomia ja ne tarjoaa Turun yliopiston biodiversiteettiyksikön Elämän saari -hanke. Kumpaankin työpajaan otetaan 15 osallistujaa ilmoittautumisjärjestyksessä.

Lisätietoa ja ilmoittautuminen:

Ilmoittautuminen sähköpostitse viimeistään 5.8. osoitteeseen mia.ronka@utu.fi (huom. lomakauden vuoksi vastaukset sähköposteihin 4.8. alkaen).

Luotu 27.07.2021 | Muokattu 27.07.2021