Professori Jaakko Järvi teknillisen tiedekunnan dekaaniksi

04.12.2020

Turun yliopiston rehtori Jukka Kola on nimittänyt professori Jaakko Järven uuden teknillisen tiedekunnan dekaaniksi.

Rehtori nimitti Jaakko Järven dekaaniksi toimikaudelle 1.1.2021 – 31.12.2024. Teknillinen tiedekunta aloittaa toimintansa 1.1.2021. Dekaanin tehtävää haki useita henkilöitä.

Jaakko Järvi väitteli filosofian tohtoriksi vuonna 2000 Turun yliopistosta ja hänet nimitettiin yliopiston ohjelmistotekniikan professoriksi vuonna 2019. Tätä ennen Järvi on toiminut muun muassa professorina Bergenin yliopistossa sekä apulaisprofessorina Texas A&M -yliopistossa. Hänellä on pitkä kansainvälinen kokemus eri yliopistoista sekä yhteistyöstä ohjelmistoteollisuuden toimijoiden kanssa.

Järvi on toiminut tulevaisuuden teknologioiden laitoksen johtajana tammikuusta 2020 alkaen.

- Teknillisen tiedekunnan perustaminen on yliopistolta strateginen päätös. Uusi tiedekunta saa Järvestä vahvasti motivoituneen dekaanin. Hänen vahvuuksiaan ovat teknillisen alan tuntemus, näkemys tiedekunnan toiminnan kehittämisestä sekä mittava kansainvälinen kokemus ja sen tuomat valmiit verkostot ja yhteistyömahdollisuudet, toteaa Turun yliopiston rehtori Jukka Kola.

Jaakko Järvi saa johdettavakseen uuden teknillisen tiedekunnan, jossa on lähes 2000 opiskelijaa. Turun yliopiston tekniikan laajennuksen myötä sekä tiedekunnan opiskelija- että professorimäärä ovat nopeassa kasvussa.

Luotu 04.12.2020 | Muokattu 05.01.2021