Tervetuloa Turun kansainvälisen koulun 20-vuotisjuhlaan

05.10.2023

Turun kansainvälinen koulu juhlistaa 20-vuotista toimintaansa torstaina 12.10. avoimin ovin. Toivotamme median edustajat tervetulleiksi sekä aamun juhlaan että sitä seuraavaan avointen ovien päivään.

Turun kansainvälinen koulu aloitti toimintansa vuonna 2003 vastaamaan kansainvälistyvän Turun tarpeita. Työn ja opiskeluiden takia Turkuun muuttavat perheet tarvitsivat lapsilleen mahdollisuutta opiskella englannin kielellä. Usein perheet ovat Suomessa vain lyhyen aikaa, jolloin suomen kieleen haltuunotto olisi haasteellista. Englannin kielellä sekä perus- että lukio-opetusta antavassa koulussa on nykyisin noin 300 oppilasta.

Perusopetuksessa koulu noudattaa suomalaisen perusopetuksen opetussuunnitelmaa, mutta, opiskelun kieli on englanti. Lukion opetussuunnitelma noudattaa IB Diploma Programme -opetusohjelmaa.

Koulun ylläpitäjä on Turun kaupunki, joka on sopinut Turun yliopiston kanssa siitä, että opetuksesta vastaa kasvatustieteiden tiedekuntaan kuuluva Turun normaalikoulu. Koulu toimii myös tulevien opettajien harjoittelukouluna.

Kansainvälisen koulun toiminnasta kiinnostuneet ovat tervetulleita seuraamaan koulupäivää torstaina 12.10. kello 11.30 alkaen.

Toivotamme median tervetulleeksi Turun Varissuolle koulumme 20-vuotisjuhlaan torstaina 12.10. Kahvitarjoilu alkaa kello 8.45 koulun ruokalassa, ja juhla alkaa kello 9.15 alkaen Turun normaalikoulun auditoriossa (Annikanpolku 9, 2. kerros). Noin tunnin kestävän ohjelman jälkeen oppilailla on kansainvälishenkinen paraati, jonka päätteeksi kaikista kv-koulun oppilaista ja henkilökunnasta otetaan yhteinen ilmakuva koulun pihalla. Paraatin jälkeen voitte tulla seuraamaan perusopetuksen avoimen ovien työpajoja klo 11.30–14, jotka ovat niin oppilaiden ja opiskelijoiden, opettajien, harjoittelijoiden kuin vanhempien järjestämiä.

Lisätietoja, Turun kansainvälisen koulun rehtori Mirjam Rasmus, 046 922 4778, mirjam.rasmus@utu.fi.

Luotu 05.10.2023 | Muokattu 05.10.2023