Turun yliopiston neljä uutta työelämäprofessoria esittäytyvät luennoilla

09.09.2019

Turun yliopiston uudet työelämäprofessorit luennoivat keskiviikkona 11.9. Yliopistonmäellä Agora-rakennuksessa kello 18 alkaen. Luennoitsijoina ovat maantieteen työelämäprofessori Harri Kaartinen, oikeustieteen työelämäprofessori Ari Mölsä, humanistisen ja lääketieteellisen tiedekunnan yhteinen työelämäprofessori Tiina Raevaara sekä eduskuntatutkimuksen työelämäprofessori Anders Blom.

Työelämäprofessoriluennot aloittaa Harri Kaartinen, jonka aiheena on laserkeilaus ja sen sovellukset. Kaartinen aloitti Turun yliopiston maantieteen työelämäprofessorina helmikuussa 2018. Hän on tätä ennen toiminut tutkijana Maanmittauslaitoksen Paikkatietokeskuksessa ja Geodeettisessa laitoksessa.

Oikeustieteellisen tiedekunnan professori Ari Mölsän aiheena on suomalainen oikeusjournalismi. Mölsä aloitti Turun yliopiston työelämäprofessorina elokuussa 2018. Hän on toiminut muun muassa ajankohtais- ja uutistoimittajana sekä journalistisena esimiehenä.

Humanistisen ja lääketieteellisen tiedekunnan yhteinen työelämäprofessori Tiina Raevaara luennoi sosiaalisen median vaikutuksista tiedeviestinnän kentällä. Elokuussa 2018 työelämäprofessuurinsa aloittanut Raevaara on toiminut kirjailijana, tietokirjailijana ja vapaana toimittajana.

Eduskuntatutkimuksen työelämäprofessori Anders Blom luennoi otsikolla ”Päätöksentekoa kaksilla eri säännöillä”. Huhtikuussa 2019 työelämäprofessuurinsa aloittanut Blom on toiminut toimitusjohtajana muun muassa Eurofacts Oy:ssa, pääsihteerinä Perheyritysten liitossa sekä poliittisena konsulttina ja yrittäjänä.

Media on tervetullut seuraamaan työelämäprofessorien professoriluentoja keskiviikkona 11.9. kello 18 Turun yliopiston Agora-rakennuksen saliin XXII (Yliopistonmäki, Turku), jossa kaikki neljä työelämäprofessoria pitävät 15-minuuttisen yleiskielisen luennon.

viestintäjohtaja Anne Paasi, p. 040 735 4858, anne.paasi@utu.fi

Luotu 09.09.2019 | Muokattu 02.12.2019