Turun yliopiston perustamisen suuri muistomitali professori Riitta Pyykölle

01.12.2023

Professori Riitta Pyykkö on palkittu Turun yliopiston perustamisen suurella muistomitalilla.

Mitalin myönsi Riitta Pyykölle Turun Yliopistosäätiön hallitus, joka toimii suuren muistomitalin myöntävänä lautakuntana.

Perustelu mitalin myöntämiselle oli, että Pyykkö on huomattavalla tavalla toiminut Turun yliopiston henkisten päämäärien hyväksi ja aineellisen vaurastumisen edistämiseksi. Mitali myönnettiin myös tunnustuksena pitkäaikaisesta nuhteettomasta ja erittäin ansiokkaasta toiminnasta Turun yliopiston palveluksessa. Turun yliopiston perustamisen suuri muistomitali lyötettiin vuonna 1922 Turun yliopiston avajaisten muistoksi.

Pyykkö on toiminut Turun Yliopistosäätiön hallituksen jäsenenä vuodesta 2015 ja varapuheenjohtajana vuodesta 2021. Hän toimi vuosina 2012–2019 Turun yliopiston vararehtorina. Pyykkö on toiminut useissa asiantuntija- ja luottamustehtävissä.

Turun Yliopistosäätiön toimitusjohtaja Mikael Luukanen

> Riitta Pyykön kuva medialle (Kuva: Turun yliopisto)

Luotu 01.12.2023 | Muokattu 01.12.2023