Tule kannustamaan oma suosikkisi voittoon 3MT-finaalissa 5.3.

11.02.2020

3MT logo

Three Minute Thesis -kilpailun finalistit on valittu. Torstaina 5.3. järjestettävässä finaalissa kilpailee kymmenen tohtorikoulutettavaa. Finaali käydään kello 12.15 alkaen Turun kauppakorkeakoulun OP-salissa. Turun yliopiston finaalin voittanut osallistuu Coimbra Groupin yhteiseen kansainväliseen kisaan videolla. Tapahtuma on avoin eikä vaadi ilmoittautumista.

3MT on australialaisen Queenslandin yliopiston kehittämä akateeminen kilpailu, jossa tohtorikoulutettavat kilpailevat esittelemällä kolmessa minuutissa tutkimusaiheensa ja sen merkittävyyden. Esitykset pidetään englanniksi. Tapahtuman juontaa kaksi edellisten vuosien UTU 3MT-voittajaa, Khalil Shahramian (2018) ja Tarek Omran (2017).

UUTTA VUONNA 2020 – SANORD 3MT: Southern African – Nordic Centre (SANORD) on käynnistänyt ensimmäisen 3MT-kilpailun jäsenyliopistoillensa. Yksi Turun yliopiston 3MT-finalisteista valitaan kilpailemaan kansainväliseen SANORD kilpailuun, jossa tuomaristo arvioi osallistujien videoidut esitykset sekä power point diat (yksi per osallistuja). Palkinto sisältää 3 minuutin esityksen vuosittaisessa SANORD vuosikokouksessa sekä matka-apurahan, joka kattaa konferenssimaksun, matkat, majoituksen ja mahdolliset viisumikulut. Lisätietoa SANORD-verkostosta ja SANORD 3MT-kilpailusta.

Finaalissa kilpailevat:

• Annika Nivala, Turun kauppakorkeakoulu
  • Natalia Chitalkina, Kasvatustieteiden tiedekunta
  • Linnea Blåfield, Luonnontieteiden ja tekniikan tiedekunta
  • Shruti Jain, Luonnontieteiden ja tekniikan tiedekunta
  • Roosa Wingström, Luonnontieteiden ja tekniikan tiedekunta
  • Uruj Fatima Sarwar, Lääketieteellinen tiedekunta
  • Laura Ivaska, Humanistinen tiedekunta
  • Pablo Pérez Chaves, Luonnontieteiden ja tekniikan tiedekunta
  • Johannes Routila, Lääketieteellinen tiedekunta
  • Richard Aarnio, Lääketieteellinen tiedekunta

Finaalissa tuomareina toimivat erityisasiantuntija Riitta Pyykkö, professori Ilari Sääksjärvi Turun yliopiston biodiversiteettiyksiköstä ja Kieli- ja viestintäopintojen keskuksen johtaja Michael Nelson. Tuomaristo valitsee Coimbra Groupin kansainväliseen kilpailuun lähetettävän esityksen ja SANORD kilpailuun lähtevän esityksen, mutta yleisö pääsee valitsemaan oman suosikkinsa.

Finaalin ohjelma

• Tervetuloa: Professori Pirjo Nuutila, Tutkijakoulun johtaja
  • Planet Unknown: Professori Ilari Sääksjärvi (10-15 min)
  • Tuomareiden esittely: Erityisasiantuntija Riitta Pyykkö, Professori Ilari Sääksjärvi ja Kieli- ja viestintäopintojen keskuksen johtaja Michael Nelson