32. BioCity Symposium järjestetään 24.–25.8.2023 –rekisteröityminen on nyt auki

30.03.2023

Vuosittainen BioCity Symposium järjestetään tänä vuonna 24.–25.8.2023 otsikolla Sculpting tissues – Cells matrix and forces. Tapahtuma järjestetään Mauno Koivisto -keskuksessa, BioCity-rakennuksessa. Rekisteröityminen symposiumiin on auki perjantaihin 11.8.2023 asti.

Vuodesta 1991 lähtien järjestetty BioCity Symposium on Turun bio- ja molekyylilääketieteilijöiden tärkein vuosittainen kokoontuminen. Puhujat ovat oman alansa kansainvälisiä huippututkijoita, ja tilaisuudet keräävät paikalle satoja osallistujia.

Tämän vuoden BioCity Symposiumissa keskitytään solujen ja niiden mikroympäristön väliseen vuorovaikutukseen terveiden kudosten rakentamiseksi, sekä siihen, kuinka säätelyhäiriöt lopulta johtavat sairauksiin.

– Tänä vuonna puhujiksi on kutsuttu yksitoista kansainvälistä huippututkijaa, ja puhujalistaus on erinomainen. Symposiumin pääpuhuja on EMBOn johtaja Fiona Watt, jonka esitys kertoo ihmisihon kantasoluista ja niiden dynamiikasta, kertoo professori Klaus Elenius, BioCity Turun tieteellinen johtaja.

Lähetä abstrakti ja voit päästä puhumaan tutkimuksestasi suurelle yleisölle

Symposiumin osallistujat edustavat useaa eri tutkimussuuntaa molekyyli-, solu- ja rakennebiologian, biolääketieteen sekä kliinisen tutkimuksen alalta niin yliopistoista kuin yrityksistä. Lisäksi paikalle odotetaan runsaasti tohtorikoulutettavia ja postdoc-tutkijoita.

Tutkijoita kutsutaan osallistumaan symposiumin posterinäyttelyyn ja rekisteröitymisen yhteydessä jättämään posterin abstraktin. Abstraktien viimeinen jättöpäivä on perjantai 9.6.2023 klo 16:00 Suomen aikaa.

Abstraktien perusteella ohjelmatoimikunta kutsuu neljä tutkijaa pitämään lyhyen puheen symposiumissa. Viimeinen rekisteröitymispäivä symposiumiin on perjantaina 11.8.2022 ja tapahtuma on osallistujille ilmainen.

Symposiumin järjestää BioCity Turku -organisaatio, jonka pääasiallisena tehtävänä on tukea biotieteiden ja molekyylitieteiden tutkimusta Turun yliopistossa ja Åbo Akademissa. Vuoden 2023 visuaalinen ilme pohjautuu Sirpa Särkijärven taideteokseen Transcription 87 (Erased). For the memory of the indigenous people victimised in residential schools.

Luotu 30.03.2023 | Muokattu 30.03.2023