Edessä tärkeä valintakoekevät – huolehditaan yhdessä koronaviruksen torjunnasta

10.05.2021

Suurin osa yliopistojen ja ammattikorkeakoulujen valintakokeista järjestetään touko–kesäkuussa. Yliopistot, korkeakoulut ja opiskelijajärjestöt vetoavat yhdessä, että suomalaiset noudattaisivat voimassa olevia koronarajoituksia ja THL:n yleisiä ohjeita koronavirukselta suojautumiseen.

Yliopistojen ja ammattikorkeakoulujen kevään valintakokeet lähestyvät. Yliopistot, ammattikorkeakoulut ja opiskelijajärjestöt julkaisivat 10.5. vetoomuksen, jossa korostetaan koko yhteiskunnalta yhteishenkeä ja tarkkoja koronantorjuntatoimia, jotta hakijat pysyvät terveinä ja valintakokeet onnistuvat.

– Toimimalla yhdessä fiksusti ja vastuullisesti voimme vaikuttaa siihen, että epidemiatilanne ei pahene ja hakijat pystyvät rauhassa valmistautumaan kokeisiin, vetoomuksessa todetaan.

Turun yliopistossa huolehditaan tarkasti valintakokeiden turvallisuudesta

Turun yliopisto sai ennätysmäärän hakijoita kevään yhteishaussa. Valintakokeet järjestetään tänä vuonna kaikkien suomalaisyliopistojen yhteisellä päätöksellä fyysisinä tilaisuuksina.

Turun yliopisto järjestää valintakokeita yliopiston tiloissa, Turun messukeskuksessa ja erikseen kampukselle pystytettävissä teltoissa.

– Seuraamme tarkasti koronatilanteen kehittymistä ja varmistamme osaltamme kokeiden turvallisen toteutumisen. Monipuoliset tilajärjestelyt ja huolellinen vastuullisuus antavat mahdollisuuden turvallisiin valintakoetilanteisiin sekä kokeisiin osallistujille että valvojille ja järjestämiseen osallistuvalle muulle henkilöstölle, Turun yliopiston koulutuksesta vastaava vararehtori Piia Björn sanoo.

Turun yliopistossa ensimmäinen valintakoe on terveystieteiden valintakoe tiistaina 18.5. ja viimeisenä median, musiikin ja taiteiden tutkimuksen koe torstaina 10.6.

Luotu 10.05.2021 | Muokattu 10.05.2021