Hae nyt EC2U kesäkouluun Transgenerational Aging & Gendered Life-Cycle Approach

08.07.2022

EC2U järjestää kesäkoulun teemalla Transgenerational Aging & Gendered Life-Cycle Approach 18.–25. syyskuuta. Opiskelijat voivat nyt hakea apurahaa osallistuakseen kesäkouluun. Myönnetty apuraha kattaa päiväkohtaisen apurahan sekä matkakulut Italian Paviassa järjestettävään kesäkouluun. Haku on avoinna 17. heinäkuuta Keski-Euroopan aikaan kello 12.00:een saakka.

Kesäkoulu on osa EC2U:n Hyvä terveys ja hyvinvointi -työpakettia. Tapahtuma kokoaa opiskelijoita, professoreita ja asiantuntijoita kaikista EC2U:n monikulttuurisen ja monikielisen allianssin seitsemästä yliopistokumppanista.

Summer School tarjoaa opiskelijoille mahdollisuuden tutkia elämäistä ja ikääntymistä uudella, hauskalla ja terveellisellä tavalla uraauurtavien työpajojen ja luentojen, tiimin rakentamisen ja urheilutoiminnan kautta.

Kesäkouluun voivat hakea opiskelijat jokaisesta EC2U Alliancen yliopistosta, jotka ovat kiinnostuneita kesäkoulun teemoista ja valmiita olemaan vuorovaikutuksessa muiden kanssa monikulttuurisessa ympäristössä.

Opiskelijalla tulee olla hyvä englannin kielen taito ja tuntemus väöhintään yhdestä alla luetelluista:

• Biologia
  • Fysiologia
  • Psykologia
  • Ravitsemus
  • Urheilu
  • Fysioterapia
  • Kansanterveys
  • Mielenterveys
  • Lisääntymis- ja seksuaaliterveys
  • Gerontologia

Opiskelijat saavat loppuarvioinnin suoritettuaan ja kansallisten määräysten mukaisesti 3 opintopistettä.

EC2U valitsee hakijoiden joukosta päiväkohtaisten apu- ja matka-apurahojen saajat. Kurssi katsotaan suoritetuksi ja rahoitetuksi vain, jos osallistujat osallistuvat kaikkiin kuuteen koulutuspäivään.

Liikkuvuusapuraha jakautuu 400 euron matka-apurahaan sekä päiväkohtaiseen apurahaan, joka kuudelta koulutuspäivältä ja kahdelta matkapäivältä on yhteensä 1040 euroa. Kokonaisuudessaan apurahan suuruus on 1 440 euroa.

Osallistujien valinnan tekee EC2U-yliopistojen edustajista koottu työryhmä. Valinnassa otetaan seuraavat kriteerit huomioon:

• biologian, anatomian, fysiologian, psykologian, ravitsemuksen, urheilun, kuntoutuksen, kansanterveyden, mielenterveyden, lisääntymis- ja seksuaaliterveyden, vanhuusterveyden, ihmisen kehityksen, urheilun, hyvinvoinnin ja muiden yhteiskuntatieteiden tuntemus
  • osoitettu motivaatio

Arviointilautakunta varaa oikeuden asettaa etusijalle ne hakemukset, jotka lisäävät eri sukupuolten, opiskeluvaiheen sekä opiskelijoiden muun taustan näkökulmasta osallisuutta ja monimuotoisuutta.

>> Lisätietoa kesäkoulusta
>> Liikkuvuusapurahan maksaa lähettävä oppilaitos sisäisten sääntöjen ja aikataulujen mukaisesti. Lue lisää (vaatii kirjautumisen yliopiston verkkoon)

>> Linkki hakulomakkeeseen
>> Kesäkoulun ohjelma