Jaa muistoja ja tanssi Erasmus+ -vaihdon kunniaksi

07.10.2020

Lähde mukaan TikTok-tanssiin, jaa somessa kuvia ikimuistoisista Erasmus-hetkistä tai osallistu Turun yliopiston Erasmus-tietoiskuzoomiin. Loppuviikosta 15.–17.10. vietettäviä Erasmus-päiviä eletään tänä vuonna Turun yliopistossa vahvasti virtuaalisesti.

Erasmus Days on kolme päivää kestävä tapahtuma, jonka aikana eri puolilla Eurooppaa levitetään tietoa Erasmus+ -ohjelmaan kuuluvien koulutus-, nuoriso- ja liikuntahankkeiden kokemuksista ja opeista. Mukaan on ilmoittautunut 1900 toimijaa eri puolilta maailmaa. Teemapäivän kansainvälinen tunnus on #erasmusdays.

Turun yliopiston kansainvälinen liikkuvuustiimi järjestää ohjelmaa Erasmus-päiville. Torstaina on luvassa Zoom-webinaari Turun yliopiston kansainvälistymismahdollisuuksista sekä Q&A, johon voi tulla esittämään kysymyksiä kansainvälistymisestä tai muuten vain moikkaamaan kansainvälisen liikkuvuuden tiimiä.

Kansainvälisen liikkuvuuden tiimi on jalkautunut myös someen ja haastaa vaihdossa olevat tai olleet jakamaan Instagramissa kuvia ja videoita Erasmus-päivien aikaan. Erasmus-päivien tämänmvuotisena teemana ovat ympäristöasiat, tasa-arvo, osallisuus sekä digitaidot. Miten ne ovat näkyneet juuri sinun Erasmus- vaihdossasi? Jaetaan mieleenpainuvimmasta Erasmus- hetkestä kuvia someen hashtagilla #utuerasmusdays2020. Haasteeseen osallistuneiden kesken arvotaan äänikirjalahjakortteja.

Kansainvälinen liikkuvuus haastaa kaikki myös yhteiseen TikTok-tanssiin. Teemana korona-ajan erilaiset tervehdykset: miten voi esittää tervehdyksiä turvallisesti, olivat ne esimerkiksi aaltoja, kyynärpäätervehdyksiä tai jalkaheilautuksia. Kansainvälisen liikkuvuuden video jaetaan utuexchange- ja utuvaihdossa-Instagram-tileillä Erasmus-päivien alkaessa.

Turun yliopisto juhlistaa Erasmus-päiviä myös yhdessä Euroopan yliopistot -allianssikumppaniensa kanssa. Ohjelma täydentyy alkuviikosta ja niistä kerrotaan tällä sivulla. Marraskuussa toimintansa aloittavassa EC2U- eli European Campus of City-Universities -hankkeessa ovat mukana Alexandru Ioan Cuzan yliopisto Romanian Iasista, Coimbran yliopisto Portugalista, Friedrich Schillerin yliopisto Saksan Jenasta, Pavian yliopisto Italiasta, Poitiersin yliopisto Ranskasta, Salamancan yliopisto Espanjasta sekä Turun yliopisto.

Turun yliopiston Erasmus-päivien ohjelma

15.10.2020 Klo 15—16 Erasmus-webinaari Zoomissa

• Tietoa Erasmus-ohjelmasta ja sen tuomista kansainvälistymismahdollisuuksista (Huom. vain suomeksi)
  • Q&A – Kansainvälinen liikkuvuus sekä ESN (tbc) vastaamassa kysymyksiin!

15.—17.10.2020 Instagramissa

• Osallistu Erasmus- kuvahaasteeseen #utuerasmusdays2020!
  • Tee oma versiosi TikTok-tanssistamme!

19.10.2020 arvonta

Kuvahaasteeseen #utuerasmusdays2020 osallistuneiden kesken arvotaan äänikirjalahjakortteja!

>> Erasmus Days
>> European Campus of City-Universities EC2U