Kirjasto palvelee kesällä - Educariumin noutopiste avoinna

26.06.2020

Opiskelun, opetuksen ja tutkimuksen edellyttämien aineistojen lainaaminen ja käyttö onnistuvat myös kesällä. Varatun aineiston noutopiste Educariumilla on avoinna ja e-aineistoja voi käyttää etänä utu-tunnuksilla. Myös kirjaston sanomalehti- ja pienpainatepalvelut palvelevat Raisiossa.

Educariumin varatun aineiston noutopiste

Kesäaukioloajat 1.6. - 4.8.2020

ma klo 9–18
ti-pe klo 9–16

Noutopiste suljetaan 5.8.2020

Noutopisteeltä voit noutaa Volter-tietokannan kautta varaamiasi aineistoja. Voit varata hyllyissä olevaa, lainattavaa aineistoa kaikista Turun kampusalueen kirjastoista. Poikkeustilanteen aikana voit varata noutopisteelle myös hyllyssä olevia kurssikirjoja.

Muistathan hakea varauksesi viimeistään elokuun alkuun mennessä, sillä Educariumin noutopiste suljetaan 5.8. ja varaukset palautetaan!

Kirjaston tiloissa käytettäviä aineistoja, kuten vapaakappaleisiin kuuluvaa kaunokirjallisuutta, graduja ja arvokirjoja voi lukea etukäteisvarauksella Educariumin kirjastossa, kts. ohjeet.

Palvelu on suunnattu TY:n opiskelijoille ja henkilökunnalle.

Noutopiste sijaitsee Educariumin (Assistentinkatu 5) julkisivun puolella, pyöräkatoksen alla olevan sisäänkäynnin tuulikaapissa. Rakennuksen sisään ei ole kulkua.

Katso tarkemmat toimintaohjeet

Palautukset

Kirjasto on avannut uusia palautusmahdollisuuksia ympäri Turun kampusta, jotta palauttaminen olisi helpompaa.

Lainoja voi palauttaa kesällä ympäri vuorokauden

• Educariumin kirjaston ulkopuolella sijaitseviin palautuslaatikoihin
  • Feeniks-kirjaston ulkopuolella sijaitseviin palautuslaatikoihin
  • Calonian kirjaston ulkopuolella sijaitseviin palautuslaatikoihin
  • Teutorin kirjaston palautusluukkuun

Palautuksia voi myös postittaa kirjastoon osoitteella Feeniks-kirjasto, 20014 TURUN YLIOPISTO.

E-aineistot käytössä myös kesällä

Kirjaston e-aineistot ovat kaikkien yliopistolaisten etäkäytössä utu-tunnuksella paikasta riippumatta. Löydät e-aineistot Volter-tietokannasta.

Lisätietoja e-aineistoista löydät kirjaston tieteenalakohtaisista ja aiheenmukaisista oppaista.

Uudessa poikkeustilanteeseen tehdyssä oppaassa on tietoa, neuvoja ja vinkkejä kirjaston sähköisistä palveluista ja e-aineistoista.

Kirjasto tarjoaa yliopistolaisille myös runsaasti materiaalia itseopiskeluun.

Raision sanomalehti- ja pienpainatepalvelut

Kesäaukioloajat 1.6. - 9.8.2020

ma–pe 9–15
suljettu 13.-19.7.2020

Raision lukutilaan pääsee kaksi henkilöä kerrallaan etukäteisvarauksella sähköpostitse kirjasto@utu.fi.

Voit olla meihin yhteydessä kesällä

• sähköisesti kirjasto@utu.fi
  • puhelimitse klo 9-16 soittamalla numeroon 029 450 2146 tai 046 922 4648.
Luotu 26.06.2020 | Muokattu 01.07.2020