Lähiopetukseen palataan heti kun mahdollista – yliopisto keltaisen koronavalomallin tasolla

05.01.2022

Turun yliopistossa kolmas periodi käynnistyy 10.1.2022 etäopetuksessa. Myös henkilöstö on etätöissä niissä tehtävissä, joissa se on mahdollista.

Yliopiston koronajohto kokoontui 5.1.2022 tarkastelemaan koronatilanteen vaikutuksia yliopiston ohjeisiin ja kolmannen opetusperiodin järjestelyihin.

Koronajohto totesi, että linjaukset etäopetuksesta ja etätyöstä pidetään toistaiseksi voimassa 21.1. asti, mutta huonon koronatilanteen vuoksi niitä todennäköisesti joudutaan jatkamaan. Lähiopetukseen ja normaaliin työskentelyyn palataan kuitenkin niin pian kuin mahdollista.

Koronajohto seuraa tilannetta jatkuvasti ja linjaa jatkosta viimeistään 19.1.

Kolmas periodi käynnistyy pääosin etäopetuksessa

Kolmas periodi käynnistyy 10.1. pääosin etäopetuksessa. Etäyhteyksin toteutetaan sellainen opetus, joka on pedagogisin perustein mahdollista ja järkevää toteuttaa etäopetuksena, esimerkiksi massaluennot. Kampuksella voidaan toteuttaa välttämätöntä lähiopetusta. Ensimmäisen ja toisen vuosikurssin opiskelijoiden lähiopetusmahdollisuuksia painotetaan opetusjärjestelyissä. Linjaus on voimassa 21.1. asti. Opetusjärjestelyistä tarkemmin tiedottavat tiedekunnat ja opintojaksojen vastuuopettajat tiedekuntien käytänteiden mukaisesti.

Yliopistossa tehdään etätyötä, jos se on työtehtävien puolesta ja yhdessä esihenkilön kanssa arvioituna mahdollista. Lähiopetuksen toteuttaminen vaatii työn tekemistä myös kampuksella opetushenkilöstöltä sekä niiltä hallinto- ja tukipalveluilta, joiden työtehtäviin liittyy opetuksen tukeminen. Tämä linjaus on voimassa 21.1. asti ja se on ensisijainen yliopiston etätyöohjeessa mainittuihin järjestelyihin nähden.

Yliopiston tiloissa noudatetaan tarkasti yliopiston suojaohjetta. Yliopiston tiloissa käytetään maskia. Ilman maskia voidaan olla vain, jos tilassa ollaan yksin, tai jos lähikontaktit on estetty erityisjärjestelyin.

Yleisötilaisuudet on kielletty Varsinais-Suomessa ja Satakunnassa tällä hetkellä 15.1. asti.

Yliopiston ulko-ovet ovat yleisöltä lukossa. Opiskelijoiden kulkuoikeudet ovat kuitenkin voimassa klo 7-22. Turun yliopiston kirjaston aukioloajat löytyvät kirjaston verkkosivuilta.

Yliopisto on keltaisen koronavalon tasolla kaikilla kampuksillaan. Koronavalomalli määrittää koronavirukselta suojautumisen tason Turun yliopistossa.

> Yliopiston ohjeet koronavirustilanteessa

> Yliopiston koronavalomalli

Mahdolliset lisätietotiedustelut ja kysymykset pyydetään ensisijaisesti lähettämään sähköpostitse osoitteeseen koronainfo@utu.fi.

Luotu 05.01.2022 | Muokattu 19.01.2022