Lähityöhön paluuta porrastetaan mahdollisuuksien mukaan, väitöstilaisuudet avataan yleisölle

20.10.2021

Yliopiston koronajohto on linjannut, että yliopiston väitöstilaisuudet avataan yleisölle 25.10.2021 alkaen. Lisäksi muitakin yleisötilaisuuksia voi jälleen järjestää yliopistossa, mutta tiloja ei toistaiseksi vuokrata ulkopuolisille. Koronajohto suosittelee, että yliopistossa lähityöhön paluuta porrastetaan mahdollisuuksien mukaan. Yliopisto on koronavalomallin vihreällä tasolla kaikilla kampuksillaan.

Uusi etätyöohje astuu yliopistossa voimaan 25.10. Yliopiston koronajohto suosittelee, että ensimmäisten viikkojen ajan etätyötä hyödynnetään väljyyden ylläpitämisessä ja tilajärjestelyissä, esimerkiksi porrastuksin ja yhteisten tilojen vuorottaista käyttöä hyödyntäen. Tänä aikana yksiköissä tulee arvioida nykyisen epidemiatilanteen edellyttämiä suojajärjestelyjä.

Lähiopetusta järjestetään kuitenkin jo normaalisti heti toisen periodin alusta lukien 25.10. ja kampuksella tuotetaan opetuksen tarvitsemat palvelut.

Yksiköissä ja työryhmissä sovitaan kokouskäytännöistä. Lähikokouksissa tulee olla tarjolla vaihtoehtoinen etäyhteys.

Väitöstilaisuudet avataan yleisölle

Väitökset järjestetään Turun yliopistossa 25.10.2021 alkaen yleisölle avoimina salitilaisuuksina. Väitökset myös suositellaan suoratoistettavaksi, jolloin yleisö voi seurata tilaisuutta myös etäyhteyksillä.

Väitöstilaisuus voidaan järjestää hybridimallilla esimerkiksi tilanteissa, joissa vastaväittäjä ja/tai väittelijä ei pääse matkustamaan Suomeen. Hybridimallissa yleisöä voi olla väitössalissa ja käytössä on samaan aikaan etäyhteys.

Yliopiston tiloissa voidaan järjestää yleisötilaisuuksia 25.10. alkaen. Tiloja ei toistaiseksi vuokrata yliopiston ulkopuolisille tahoille.

Yliopisto on koronavalomallin vihreällä tasolla kaikilla kampuksillaan. Koronavalomalli määrittää koronavirukselta suojautumisen tason Turun yliopistossa.

> Yliopiston ohjeet koronavirustilanteessa

> Yliopiston koronavalomalli

> Väitöstilaisuuksien järjestämisen ohje (intranetissä, vaatii kirjautumisen).

Mahdolliset lisätietotiedustelut ja kysymykset pyydetään ensisijaisesti lähettämään sähköpostitse osoitteeseen koronainfo@utu.fi.

Luotu 20.10.2021 | Muokattu 17.11.2021