Maisteriksi populaarikulttuuria opiskelemalla

11.09.2014

Historian, kulttuurin ja taiteiden tutkimuksen laitos avasi populaarikulttuurin tutkimuksen maisteripolun This is Popular -seminaarilla tiistaina 9.9.

​Susanna Paasonen esittelemässä populaarikulttuurin koulutusohjelmaa.

​Ohjelma on kulttuurihistorian, mediatutkimuksen, musiikkitieteen ja International Institute of Popular Culture (IIPC) yhteistyössä järjestämä. Maisteripolku kestää kaksi vuotta ja se pidetään kokonaan englanniksi. Polku tarjoaa teoreettisia ja historiallisia näkökulmia populaarikulttuurin tutkimukseen.

Seminaarin avauspuheen piti mediatutkimuksen professori Susanna Paasonen. Populaarikulttuurin koulutusohjelmassa pohditaan, mitkä aiheet ovat populaareja ja miksi.

– Tärkeä kysymys on miten määritellään korkea ja matala kulttuuri. Populaarikulttuuri voi olla esimerkiksi massakulttuuria, viihdettä tai kansan kulttuuria. Tutkimukseen kuuluu oleellisesti populaarikulttuurin tuottaminen ja kuluttaminen, Paasonen kertoi

Pia-Sofia Yrjölä

Luotu 11.09.2014 | Muokattu 26.07.2021