Maskeja ei tarvitse enää käyttää Turun yliopiston tiloissa

25.04.2022

Maskien käyttöä koskeva ohje on päättynyt kaikilla yliopiston kampuksilla.

Alueviranomaisten suositusten muututtua myös Turun yliopiston maskien käyttöä koskeva ohje on muuttunut. Maskia ei tarvitse enää käyttää yliopiston tiloissa.

Jokainen voi oman harkintansa mukaan edelleen käyttää maskia esimerkiksi sellaisissa sisätiloissa, joissa lähikontaktien välttäminen on vaikeaa. Erityisesti rokottamattomien sekä niiden, joilla on riski saada vaikea koronatauti rokotuksista huolimatta kannattaa harkita sellaisen maskin käyttöä, joka suojaa myös kantajaansa tehokkaasti (FFP2/3).

Suojavälineiden käyttö voi edelleen olla tarpeellista tietyissä työtehtävissä ja opetustilanteissa erillisen riskiarvion perusteella. Tällaisissa tilanteissa yliopisto tarjoaa työntekijöille tai opiskelijoille maskit.

Hygieniaa ja yleistä väljyyttä koskevat ohjeet pysyvät voimassa toistaiseksi. Tilojen käyttö on järjestettävä mahdollisimman väljästi.

Jos sinulla on flunssan, influenssan tai muun tarttuvan taudin oireita, älä tule yliopistolle.

Turun yliopisto on vihreän koronavalon tasolla kaikilla kampuksillaan.  Koronavalomalli määrittää koronavirukselta suojautumisen tason yliopistossa.

> Yliopiston ohjeet koronavirustilanteessa

> Hygienia ja suojautuminen koronaviruspandemian aikana (intranetissä, vaatii kirjautumisen)

Mahdolliset lisätietotiedustelut ja kysymykset pyydetään ensisijaisesti lähettämään sähköpostitse osoitteeseen koronainfo@utu.fi.

Ilmoitukset koronatapauksista tai -epäilyistä pyydetään ilmoittamaan työsuojelupäällikölle.

Luotu 25.04.2022 | Muokattu 25.04.2022