Miten menneistä elämistä kerrotaan? Tarinoiden lehto -hankkeen avoin tapahtuma 29.8. Manillassa

23.08.2023

Manillan Vanhalla Viinatehtaalla järjestetään 29.8. Elämästä kertominen ja etiikka -tapahtuma, jossa pohditaan menneistä elämistä kertomista tieteen ja taiteen keinoin. Tilaisuuteen on vapaa pääsy.

Turun yliopiston SELMA-tutkimuskeskus ja Tarinoiden lehto -hanke järjestävät tiistaina 29.8.2023 Turussa Manillan Vanhalla Viinatehtaalla Elämästä kertominen ja etiikka -tapahtuman, jossa pohditaan menneistä elämistä kertomista tieteen ja taiteen keinoin. Svenska kulturfondenin rahoittama hanke tutkii Kemiönsaarella sijaitsevaa Sagalundin museomiljöötä ja sen kulttuurihistoriaa erityisesti sen perustajajäsenten Nils Oskar Janssonin (1862–1927) ja Adèle Wemanin (1844–1936) elettyjen elämien sekä ympäristöelämäkertametodologian avulla.

Manillan avoimessa tapahtumassa kuullaan tutkijoiden ja taiteilijoiden puheenvuoroja sekä runoilija L. Onervasta kertova Sekasointuja-musiikkimonologi. Tapahtuman päättää runoilta, jossa kuullaan tapahtuman aiheeseen liittyviä esityksiä.

Tilaisuuteen on vapaa pääsy eikä se edellytä ennakkoilmoittautumista. Lämpimästi tervetuloa!

Aika: tiistai 29.8. klo 16–20
Paikka: Manilla, Vanha Viinatehdas, Itäinen Rantakatu 64, Turku

16.00 Tilaisuuden avaus: FT, tutkijatohtori Karoliina Sjö

16.20 Kirjailija, runoilija Pirkko Soininen

16.40 Näytelmäkirjailija, dramaturgi Seppo Parkkinen

17.00 Sekasointuja (Teatteri Saaga)

18.15 Keskustelua päivän teemoista
Keskustelijoina Pirkko Soininen, Seppo Parkkinen, Lotta Aakko ja Karoliina Sjö. Keskustelua vetää dosentti Maarit Leskelä-Kärki

19.00 Runoilta

Sekasointuja-teatteriesityksen mainos

Tapahtumaa tukee Turun yliopiston tutkimuksen ja koulutuksen temaattinen kokonaisuus Kulttuurinen muisti ja yhteiskunnan muutos.

> Lisätietoa esiintyjistä

> Tapahtuma Facebookissa