Opiskelijoiden pop up -koronarokotukset käynnissä

02.08.2021

Nuorille aikuisille ja opiskelijoille tarjotaan koronarokotuksia ilman ajanvarausta Turussa viikoilla 31–32.

Nuorille aikuisille (16–29-vuotiaat) ja opiskelijoille tarjotaan koronarokotuksia ilman ajanvarausta Turussa viikoilla 31–32. Rokotuksiin voivat tulla turkulaiset nuoret ja nuoret aikuiset sekä Turkuun muilta paikkakunnilta tulevat opiskelijat. Pop up -rokotustapahtumat on tarkoitettu ensimmäistä rokotusannosta tarvitseville.

Toiset rokotusannokset annetaan todennäköisesti viikonloppuna 30.–31.10.2021. Näistä tiedotetaan tarkemmin myöhemmin.

> Katso rokotusajat ja -paikat Turun kaupungin sivuilta

Huomioithan maskin käytön ja turvavälit odottaessasi rokotusta

Pop up -tapahtumissa rokotteena käytetään BioNTech- Pfizer Comirnatya.

Varauduthan odottamaan vuoroasi. Lisäksi rokotuksen jälkeen suositellaan 15─30 minuutin seurantaa rokotuspaikalla. Odotettaessa ja rokotuksen aikana on noudatettava tuvallisuusohjeita: turvavälejä noudatetaan mahdollisuuksien mukaan ja maskia tulee käyttää. Kun tulet rokotukseen, ota henkilöllisyystodistus ja mielellään omaa maski mukaan. Maskeja on tarvittaessa saatavilla myös rokotuspisteissä. Huomioithan, että flunssaoireisena rokotuksiin ei saa tulla.

Jos osallistut pop up -rokotustapahtumaan ja sinulla on jo ajanvaraus toisaalla esim. Turun Messukeskuksessa tai Kontissa, ole ystävällinen ja peruuta varaus eTerveyspalveluiden kautta (turku.fi/eterveyspalvelut) tai Koronarokotuspuhelimessa p. 02 266 0159. Vastaavasti jos olet ilmoittautunut otanrokotteen.turku.fi-sivustolla rokotusjonoon, mutta et ole vielä saanut aikaa, niin käy poistamassa ilmoittautumisesi. Näin vältämme päällekkäisiä varauksia ja voimme tarjota varaamaasi rokotusaikaa toiselle sitä tarvitsevalle.

Luotu 02.08.2021 | Muokattu 02.08.2021