Paneelikeskustelu sananvapauden rajoista 8.12.

30.11.2016

Toimittajat ilman rajoja ry ja Eduskuntatutkimuksen keskus järjestävät paneelikeskustelun sananvapaudesta torstaina 8.12.2016 klo 14.15–15.45 Turun yliopiston päärakennuksen Tauno Nurmela -salissa Yliopistonmäellä.

​Paneelissa keskustelevat sananvapaudesta:

• Toimittajat ilman rajoja -järjestön puheenjohtaja Ilkka Nousiainen
  • Eduskuntatutkimuksen keskuksen johtaja Markku Jokisipilä, Turun yliopisto
  • Tutkijatohtori Reetta Pöyhtäri, Journalismin, viestinnän ja median tutkimuskeskus COMET, Tampereen yliopisto
  • Toimittaja Tuomas Muraja

Tilaisuuden kieli on englanti. Kaikille avoin tilaisuus liittyy japanilaisen toimittajaryhmän vierailuun Suomessa. Ryhmä tekee dokumenttia suomalaisesta sananvapaudesta ja mediasta.

Toimittajat ilman rajoja on voittoa tavoittelematon järjestö, joka puolustaa tiedonvälityksen vapautta ympäri maailmaa. Suomen osasto ottaa kantaa Suomen ja lähimaiden mediakentän rikkomuksiin sekä välittää tietoa kansainvälisistä sananvapauskysymyksistä.

Eduskuntatutkimuksen keskus on Turun yliopiston Filosofian, poliittisen historian ja valtio-opin laitoksen yhteydessä toimiva tutkimusyksikkö, jonka tehtävänä on edistää suomalaista demokratiaa, parlamentarismia ja eduskuntaa koskevaa tutkimusta. Keskuksen asiantuntijat osallistuvat aktiivisesti yhteiskunnalliseen keskusteluun ja ovat median käyttämiä poliittisten aiheiden kommentaattoreita.

Luotu 30.11.2016 | Muokattu 12.01.2017