Svenska kulturfondenilta apurahoja Turun yliopiston tutkijoille

06.04.2022

Svenska kulturfonden on myöntänyt maaliskuun 2022 rahoituspäätöksissään apurahoja Turun yliopiston tutkijoille ja tohtorikoulutettaville. Apurahan saajissa on humanististen, lääketieteellisen, matemaattis-luonnontieteellisen ja teknillisen tiedekunnan tutkijoita ja tohtorikoulutettavia.

Ruotsinkielistä kulttuuria ja koulutusta, ruotsin kieltä ja suomenruotsalaista toimintaa Suomessa tukeva Svenska kulturfonden on myöntänyt maaliskuun 2022 rahoituspäätöksissään apurahoja Turun yliopiston tutkijoille ja tohtorikoulutettaville.

Apurahat tieteelliseen tutkimukseen

• Christian Antila, fysiologia ja genetiikka, biologian laitos: Forskning om läkemedelsrespons mot cancer med hjälp av zebrafiskmodeller (37 000)
  • Erikoistutkija, dosentti Tove Grönroos, PET-keskus; kliininen laitos: Forskning om PET-avbildning av translokator protein (TSPO) i huvud- och halsområdets cancer (40 000)
  • Erikoistutkija, dosentti Merja Haaparanta-Solin, PET-keskus; biolääketieteen laitos: Forskning om neuroinflammation, synaptisk densitet och det endocannabinoida systemet inom progressionen av Alzheimers sjukdom (15 000)